Frågestund

Man kan ju inte ha en blogg utan att någon gång svara på dessa frågor! Så nu har ni en chans att lära känna mig lite bättre.

Du heter: Emilie Eva Karolina Jäfvert


Smeknamn:
  Mili, Yeahfart, Jäfvert, Stockholm


Låt som när du är ledsen sörjer till?
Något med Kent eller Coldplay ( lost! Eller 42)


Beroende av:
Vänner, kärlek, fest, godis (till och från), min familj och att resa.


Vad behöver du mest just nu:
En städtant, senaste The Hills avsnittet och min pojkvän.


Vad tror folk om dig?
Beror på vem du frågar, men kanske glad, charmig, lång, slarvig och festlig.


Stämmer det?
Japp


Vad får du oftast komplimanger för?
Mina kläder tror jag...


Vad säger du för att imponera på någon?
Olika resor jag har gjort, mer raggningsmässigt skulle jag nog säga att ett leende tar en långt, och att ställa lite oväntade frågor som ger diskussion.


Hur imponerar man på dig?
  Hm..charming och rolig som vågar säga vad de tycker och inte är rädda för att göra bort sig! Ovanliga intressen och modekunnig blir jag också impad av. Sen sådant som jag är dålig på, t.ex människor som är duktiga på matte/fysik/kemi - affärsredovisning. Dessutom imponeras jag av människor som lyckas hålla många bollar i luften samtidigt.


Brukar du skratta för dig själv?
  Ofta! Jag drömmer mig lätt bort ibland.


Var bor du?
Nyhem, Halmstad. Är dock born and raised i Enebyberg, Stockholm.


Trivs du där:
Yes box! 21,6 kvm är alldeles lagom! Halmstad är en jättetrevlig stad och börjar blomstra nu när det blir varmare. Perfekt som första "bo-själv" stad tycker jag! Allt är på cykelavstånd.


Äger du några converse:
Ett par vita och ett par i jeans som jag älskade i 6:an.


Favoritserier på TV : Gossip girl, 2 ½ men, How I Met Your Mother, Sex and the City, The Hills, The City, House, That 70's show.


Vad har du för mobil:
SonyEricsson G502


Nästa mål i ditt liv:
 Ta körkort och klara nästa tenta.


Hur svarar du i mobilen:
Beror på vem som ringer, men oftast Hallå


Brukar du komma i tid:
När det gäller skola och arbete: Ja, är det privat så är jag antingen på minuten eller några minuter försent.


När mår du bra:
När jag får vara med dem jag älskar och bryr mig om. Med min pojkvän har jag helst myskväll och med  vänner helst middag och fest!


Hur känner du dig nu: Lite halvsjuk och trött, en aning uttråkad.


Vanligaste färg på dina kläder:
Det mesta utom beigt.


Vad saknar du:
Min pojkvän och min hund!


När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 23.00-01.00


Är du blyg?
Tycker jag inte, men jag var riktigt blyg när jag var liten.


Sysslar du med någon idrott:
Nu blir det mest olika slags gruppträningar på Sats, men tidigare har jag ridit, dansat, gått på judo och spelat badminton.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Snarare attraktion vid första ögonkastet, skulle vilja säga kärlek vid första samtalet.


Är du nöjd med ditt liv:
I det stora hela, ja!


Vad är det värsta du vet?
Misshandel, djurplågeri, trångsynta människor och nazism.


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?
Varierar, allt från 500 till 2000 kan jag tänka mig.


Vad längtar du till?
12 maj och sommarlov!


Har du bra vänner och äkta vänskap?
Ja! Älskar mina vänner, fantastiska människor hela bunten!


Om fem månader:
Ska jag utsätta alla nya nollor för de jag gick igenom, hämnden är ljuv...


Du samlar på:
Kläder och kylskåpmagneter från olika delar av världen.


Vill du gifta dig:
Ja, men det är inte nödvändigt, tycker att äktenskapet är lite överskattat.


Vill du ha barn:
Såklart, jag måste föra mina gener vidare ;)


Är du bra på att laga mat:
Jag tycker det i alla fall, men det ser ut som ett bombnedslag efteråt.


Är du flygrädd:
Nej, men ibland kan jag få lite ångest när det är för mycket luftgropar.


Vilken är din favoritglass:
 Antingen italiensk glass, typ Bacio eller någon riktigt fruktig sorbet. Annars är Ben & Jerry's aldrig fel.


Vilken ögonfärg har du:
Blå/grå


Hur ofta tränar/motionerar du:
Snittar väl runt 2-3 gånger i veckan.


Vad är det viktigaste i livet?:
Att känna sig lycklig.

alltid taggad!


Kommentarer
Postat av: styvsyrran

Var du blyg när du var liten? Haha det har jag inget minne av?! /Andrea

2009-04-22 @ 12:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback