Inte långt kvar...

Blev en väldigt trevlig kväll igår också. Jag satsade lite mer på maten igår och grillade fläskkotletter som jag marinerat själv. Till köttet grillade jag zucchini och sparris, riktigt gott! Nu börjar priserna på grönsaker gå ner igen, så förhoppningsvis kommer jag äta lite mer grönt. Det jobbiga med grönsaker är bara att dem blir dåliga så fort. Det är faktiskt överhuvudtaget svårt att avgöra hur länge vissa matvaror håller. Okej, om de luktar äckligt då ska det ju absolut slängas, men vissa grejer håller ju längre än bäst före datumet, och det känns ju onödigt att slänga mat som man fortfarande kan äta....hm, nåja, jag antar att mat-varighet är något man lär sig med tiden.


Idag har det varit lite molnig men väldigt varmt. Har inte gjort jättemycket, Internet ligger nere och jag känner mig isolerad från resten av världen. Jag passade i alla fall på att flytta upp massa vinterkläder som jag inte använder längre till vinden. Så nu har jag plats för ytterligare inköp..hehe. Nej, jag försöker hålla igen, men det är inte lätt! Finns så mycket fint ute i affärerna, och man ser bättre ut i allt när man är brun.


På onsdag ska jag testa att flyga stand by till Stockholm för första gången. Jag har inte varit hemma sedan i februari, och det ska verkligen bli skönt att få komma hem ett tag.

vi vann även kubb

Back to boredom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback