Snart kommer den, sommaren!

Här i Halmstad har det verkligen varit fantastiskt väder ända sen jag kom hem från Brasilien. Solen skiner och träden blommar. På kvällarna är det ljust, och jag kan känna lukten, lukten av sommar.


Nu är det faktiskt bara lite mer än en månad kvar tills jag får sommarlov. Min sommar är än så länge rätt så oplanerad. Lyckligtvis har jag ett sommarjobb i Stockolm (Enea, där jag jobbade som receptionist innan jag började plugga) i fem veckor i juli/augusti. Många har svårt att hitta sommarjobb till denna sommar, finanskrisen påverkar oss alla på något sätt. Jag hoppas i alla fall på vackert väder i juni, då jag kommer att vara ledig och fira både midsommar och födelsedag. Ska bli spännande att göra premiär på Tylösand och uppleva "sommar-Halmstad" som alla snackar om.


Först gäller de dock att klara av skolan. Efter tre veckors ledighet har jag en del att ta igen. I marknadskommunikation har vi ingen tenta (puh!), men vi ska hålla ett tal om oss själva på tre minuter, ha en argumentation och skriva en rapport. Trots att jag bara har haft två lektioner i marknadskommunikation tycker jag att det verkar jättekul. Jag gillar faktiskt att hålla tal, och vill gärna bli bättre på det. I marknadskommunikation känns det inte heller som att de kommer bli så svårt att komma ikapp.


Jag har även passat på att vårstäda lite idag, blev så inspirerad (läs: äcklad) när jag och Rutan såg på Rent Hus igår.

Adjöken!
sverige?! tylösaand!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback