Direkt från Jackson Hole!

Nu sitter jag i vårt hotellrum i Jackson Hole i Wyoming i USA, känns nästan lite overkligt. När vi landade var det som att vara med i Brokeback Mountain, på vintern. Höga snötäckta berg, timmerstugor och män i cowboyhattar! Väldigt idylliskt!


Resan hit var väldigt lång. Började först med att åka Sthlm - Atlanta, totalt 11 timmar sittandes. Min rumpa somnade titt som tätt. Som tur va blev jag ganska trött av mina åksjukepiller och somnade till i några timmar. Väl framme i Atlanta var vi tvungna att gå igenom en lång säkerhetskontroll. Först så tog de våra fingeravtryck och foton, kön var sjukt lång, därefter fick vi hämta våra väskor för att sedan lämna bort dem igen när vi skulle gå igenom den andra säkerhetskontrollen. Där scannade man sina  väskor och sig själv, vi var tvungen att ta av oss skorna, och jag blev utvald för en "random saftey check" vilket innebar att jag fick ställa mig i ett genomskinligt bås och blir scannad ännu en gång. Lite läskigt, även om man inte har någon pistol i bh:n.


Eftersom vårt plan till Jackson Hole inte gick förens dagen därpå övernattade vi på ett hotell i downtown Atlanta. Min mamma hade beräknat att vi skulle ha mer tid i Atlanta, men de blev mindre p.g.a alla säkerhetsgrejer. Vi hann däremot gå till ett "shopping mall" och äta på deras foodcourt. Tror aldrig jag har sett så många olika snabbmatskedjor och överviktiga människor på samma ställe! Det fanns inga nyttiga alternativ överhuvudtaget! Jag och syrran käkade på Dairy Queen, och toppade de hela med en söt friterad kyckling med nudlar från något asiatiskt ställe, onyttigt, men sjukt gott!


Idag åkte vi från Atlanta till Jackson Hole. Resan var rätt så skakig, och trots mycket erfarenhet kände jag mig lite svettig vid några tillfällen. Att krascha i "Rocky mountains" är ju knappast någon höjdare. Tidsskillnaden här är väldigt stor, vi är 8 timmar efter, så nu är klockan midnatt hos er, men bara 16 hos mig!

gah!första synen - nästan

adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback