I wish it was thursday...

Det är sent och jag ligger i sängen och tittar på After Hours på Mtv, bra musik, hittills har de bara spelat några av mina gamla favoriter. Hoppas på att Internet börjar fungera snart i Brasilien så jag kan få prata med min äppelhalva...men det ser mörkt ut.


Imorgon har jag min första av fem körlektioner på Halmstad trafikskola. Alltså, jag kan ju köra bil. Jag har gjort teorin, halkbanan och tagit 20 lektioner. Problemet är bara att detta skett under ungefär 1½ år tid. Jag fick mitt körkort i studentpresent om man säger så. Egentligen behöver man inte körkort sådär väldans mycket i Stockholm, och jag har ännu inte lärt mig uppskatta att sitta bakom ratten, ärligt talat är jag ganska rädd och spänd när jag kör och ska hålla koll på regler och allt som händer runtomkring.


Nu när jag har bott i Halmstad i ca 7 månader har jag ändå känt att ett körkort är nödvändigt, och det jag känner mig nästan som en levande kliché när jag inte kan visa upp ett rosa platskort för vakterna på Morfars, som Emma en gång sa: "Vet du vad som skulle hjälpa dig att komma in? Ett körkort."detta såklart på en härlig småländska! Körkort är något jag MÅSTE fixa. Målet är innan sommaren. Tyvärr kommer min teori ha gått ut till dess och jag måste följa de nya reglerna och göra teorin och uppkörningen samma dag -Gah! Varför är jag så lat?


Anyhow! Jag längtar tills på torsdag, för då är vi förhoppningsvis klara med Alban (uppgift i bokföring som jagar mig i sömnen) och jag tar mitt pick å pack till Stockholm. På fredag ska jag på avskedsfest för en kompis som ska åka till Sydkorea på utbyte i en termin (! ), och sedan på lördagen drar jag till USA! Finally! Dock måste jag göra en del skolarbete under min vistelse, vilket innebär att datorn följer med. Så det kommer att bli direktrapportering från mitten av USA, direkt till er bloggläsare.


You can run, but you can't hide!


God natt!


Kommentarer
Postat av: Syrran

PLUS att du måste gå på en obligatorisk teori-föreläsning som handlar om typ alkohol och droger om du ska ta körkortet efter den 1 april... GAH.

2009-02-18 @ 18:11:35
Postat av: em

inte nog med att man blir påmind om småland och Gnosjö på varje föreläsning Emilie... :)

2009-02-18 @ 21:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback