Mera skidskola

Hello Halmstad!


Idag var andra dagen av skidskola, och vi fick en ny lärare som hette Robert och var från New York (staten, inte staden). Eftersom det var "milk bottle"(det snöade väldigt mycket, så det var som att vara inuti en mjölkflaska! Mycket bra uttryck) väder som Robert sa, så var det inte så många som ville åka med i skidskolan, så det blev som en privatlektion för mig och min syster.


Som sagt, det snöade mycket, och blåste en hel del. Därför valde Robert att köra med oss mycket i skogen eftersom det är bättre sikt där i sådant väder. Robert hade jobbat i Jackson Hole i 20 år (! ) som skidlärare, och på somrarna brukade han jobba som trädgårds/vaktmästare. Han kan väl ha varit runt 60 år tror jag. Men vilken krutgubbe han var! Han susade fram genom skogen, ibland tappade vi till och med bort honom (skogsåkning är än så länge något ganska nytt för mig och min syster). Han körde verkligen hårt med oss, som han sa "I love working with athletic people", nja, bara för att jag går på gym 2-3 gånger i veckan och min syster rider och dansar ballet betyder det inte att man är en kvinnlig Schwarzenegger. Mot slutet var jag nära att säga till honom att jag ville ut på pisterna igen, trots vädret. Ni kan inte förstå hur jobbigt det var! Jag var genomblöt när jag kom ner för backen, och kall när jag kom upp från liften. Åre och Ramundbergen är ingenting jämfört med detta ställe! När jag kom hem hade jag träningsvärk i låren, triceps, axlar och rygg. I princip okapabel till någon form av fysisk aktivitet.


Efter lite Ben & Jerrys och amerikansk tv, blev jag och syrran ivägskickade för att köpa lite härlig thai-take away. Tänka sig, mitt i vilda västern finns det thai-mat. Väldigt god, men dyr!  Två pad thai gick på hela 31 dollar! Det är överlag väldigt dyrt här. Enligt dem som bor här är så är de bara här som det är så dyrt, typiskt skidorter att ta överpris!


- Tur att det inte är jag som betalar ;)


Later!
milk bottle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback