Skidskola

Idag har de varit kallare, vilket har bidragit till att snön har blivit bättre. Därför bestämde vi oss för att ta skidlektioner i grupp. Först blev vi indelade i grupper, efter en ganska lång gallringsprocess. Jag och min syrra hamnade i samma, och mamma i en lite bättre grupp. Vår skidlärare hette Bill, och med oss åkte en kvinna som hette Kim och kom från Kansas. Så egentligen blev det nästan som en privatlektion.


Vädret under dagen ändrades hela tiden, från intensivt snöande till soligt och vindstilla. Den nyfallna snön gav oss en massa pudersnö. Med Bill tränade vi lite extra på att åka i just puder och naturliga puckelpistar. Vi åkte även en del i skogen. Det var verkligen utmanande, men väldigt kul. När man åker med en skidlärare känns åkningen mer strukturerad, även om Bill erkände att han inte planerat någonting, utan tog de lite mer som de kom. Kul grej som hände var att vi såg två älgar mitt mellan två backar stå fridfullt och äta skott på träden. Jag kände mig ett med naturen!


Klockan fyra var jag mig helt slut i låren! Det var skönt att komma hem och chilla lite. Efter en liten diskussion bestämde vi oss för att äta mexikanskt. Eftersom vi sett Taco Bell häromdagen så begav vi oss dit. Inredningen var väldigt 80-tal med plastblommor och några tavlor med blommor på. Detta var i alla fall den billigaste middagen hittills! Jag har kanske inte nämnt de, men det är väldigt dyrt här, och momsen är aldrig inräknad i priset som står på varorna, så man får alltid lägga till 7% när man ser på prislappen. Dessutom måste man ge dricks hela tiden. Jag försöker övertala min mamma att strunta i det och spela dum svensk, men den idén har inte fått genomslag än.


Dags för sängen! Lägger oss alltid vid 9-tiden och går upp halv 7, tacka vet jag jetlag!


Gonatt!
taggad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback