When The Going Gets Tough, The Tough Get Going

Med rubriken syftar jag inte på att det är jobbigt just nu, det är inte en dans på en sommaräng, men det funkar. Denna termin har definitivt tempot höjts ett snäpp i skolan. Håller just nu på med (förutom rapporten i organisation, och en bok som ska läsas) en ganska stor uppgift i redovisning som heter Alba, detta går ut på att man ska sköta den löpande bokföringen för Alban Albansson och därefter göra balansräkning, resultaträkning och bokslut - Gah! Det som göra hela saken mer stressande är att jag åker till USA om 12 dagar (! ), genom att vara borta missar jag 12 dagar i skolan, vilket innebär att jag missar några obligatoriska föreläsningar och måste ligga lite före planeringen. Statusrapporten nu är relativt god. Som jag tidigare sagt så stämmer jag in på Dahléns (2002) beskrivning av människan, jag är feg, trög och lat. Med betoning på lat. Därför, för att se det positiva i denna något upptagna tid så är jag mer effektiv än någonsin. Självklart försöker jag lura mig själv som vanligt (ja emilie, du kommer hinna läsa ut boken på en dag, no sweat!), men jag försöker verkligen ändra mitt "sista minuten" beteende.


Allt är även lättare att klara av om man har något kul att se framemot! USA ska verkligen bli jätteroligt! Har varit i Los Angeles och New York förut, men det var ett tag sen och dessutom väldigt kort. Nu ska jag åka till mitten av USA, så de kommer verkligen att bli en lite annorlunda upplevelse! Vi ska nog inte bara åka skidor utan även spana in diverse sevärdheter runtomkring, mamma är sugen på national parken Yellowstone (? ). Dessutom har jag bokat biljetten till Brasilien! Det känns helt galet, men jag tog rådet som min syster gav mig; "Om du väljer mellan att göra något eller inte göra något - så gör det!" Det är ju verkligen inte rätt tidpunkt i mitt liv (med tanke på att jag lånar från CSN), men jag känner att jag helt ärligt struntar i det faktumet, och gör som jag brukar - bara kör!

yellowstone park


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej hej! Vill du har fler besökare till din blogg kolla den här länken:



http://www.viraltrafik.se/?emeliesjoberg



Kram/En till student

2009-02-10 @ 12:13:18
URL: http://madebyem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback