Done and done!

Nu har jag gjort mina två tentor och min andra tentaperiod är över. Nu återstår några slappa dagar tills två nya kurser börjar. I vår ska jag läsa fyra 7,5 kurser, och först ut är Organisation för marknadsförare och Redovisning och finansiering. Vet ungefär vad båda innebär, lite jobbigt känns dock att typ 80% av tvåorna kuggade sin första redovisningstenta, och många har den fortfarande efter sig. Bokföring var verkligen inte en favorit i gymnasiet. Samtidigt har jag bestämt mig för att försöka gå in med ett öppet sinne. Fördomar kan förstöra lärningslusten så mycket! Bara jag kan bestämma om jag tycker redovisning är svårt punkt slut.


Nog om skolan. När tentaperioderna är över så är det fest! Igår var inget undantag. Mycket bra förfest hos Frosty på bolmens. Det var verkligen packat med folk. Kul att se alla också, vi har ju inte haft några föreläsningar än, så de flesta man har träffat har man träffat på bibblan och sen i tentasalen (där det inte riktigt finns utrymme för småprat). Eftersom torsdagar inte är någon stor partydag här i Halmstad fick vi gå till Mårtenssons (där jag faktiskt kommer in på torsdagar!). De hade sin veckovanliga karaokekväll! Jag älskar karaoke och singstar och allt va de heter. Så jag och tre andra tjejer ställde upp och drog av Eloise med Arvingarna. Såklart blev det en himla massa showande också , det gäller ju att nischa sig. Tyvärr slutade karaoken vid 12-tiden och därefter fanns det heller ingen musik eftersom det skulle störa hotell gästerna. Ingen musik - ingen fest! Så jag drog hem, en kort men kul och intensiv kväll!


Ska försöka fixa min cykel idag, punka igen! Denna gång på bakdäcket...alla dessa oförutsedda utgifter!
föris hos frostistentorna är över!karaoke på mårten!mfp in action!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback