Några knäböj senare...

Oh, känner mig riktigt mör efter kvällens BodyPump. Har aldrig varit på ett liknande pass förut, så det var verkligen en upplevelse! Det var inte jobbigt konditionsmässigt, men snacka om mjölksyra jag fick när vi gjorde utfall och bänkpress! Misstänker att mina armar består av mer gäddhäng än muskler, något att jobba på!


Till skolan och mitt nya ämne; organisation för marknadsförare. Vår lärare heter Jenny Ståhl och har gått på Högskolan i Halmstad och har många järn i elden. Måste säga att jag blev ganska inspirerad av hennes introduktion. Mycket om att tänka till själv, vilket jag gillar. Dessutom går organisation in i psykologi då och då, och jag tycker att psykologi är riktigt intressant! Man märker även, desto fler kurser man läser, hur mycket nytta man har av de tidigare kurserna och hur allt flätas ihop i det stora hela. Vi ska t.ex i denna kurs skriva en rapport - liknande den vi gjorde i e-handel. Denna ska dock bara vara 8 sidor, så det känns ganska lugnt, och det gick ju ypperligt förra gången. Lite jobbigt är däremot att jag missar en del obligatoriska föreläsningar när jag är i USA. Tur att jag kan göra kompletterande uppgifter...smällar man får ta helt enkelt.


Har varit ganska så produktiv idag och äntligen bokat några körlektioner! Vägen dit har varit lång, men nu har jag i alla fall fem dubbellektioner inbokade på Halmstad trafikskola. Tog ett himla tag att få tag på dem bara...Jag har även uppdaterat mitt CV och lagt in mig på AccademicWorkers och Manpower, får se om man får några bra erbjudanden. Det är i alla fall ett steg i rätt riktning.


Hoppas ni har haft en effektiv dag!


Kommentarer
Postat av: Tapio

Hej!

Om det var Academicwork du menade har jag några till: studentconsulting och Maxkompetens :) De är inriktade på studenter ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback