Bom dia!

Ny dag - nya äventyr!


Det är ju inte bara jag och min man som är i detta exotiska land, utan vi är en liten grupp på hela åtta personer som bor på samma hotell och umgås om dagarna. Det är kul att ha en liten grupp att umgås med, och det är skönt att ha extra med folk för att bestämma vad man ska göra varje dag och som back-up om något skulle hända.


Idag tror jag vi ska till en fiskeby här på ön. Floripa (staden som vi bor i) ligger till hälften på en ö. Som jag från början trodde var rätt så liten, som man typ kunde gå runt på en timme eller två. Sanningen är att den är rätt så stor och det tar en timme med buss om man ska korsa den på längden (om trafiken tillåter).


Iakttagelser hittills är att de har jätteflummiga toalettringar här! De är gjorda av något slags skumgummi och det pyser när man sätter sig ner...hehe. Annars kör man som galningar här, vilket inte kom som någon överraskning. Maten på restaurangerna tar väldigt lång tid att få, de flesta är väldigt dåliga på engelska och det finns en hel del gatuhundar.

Hm...kommer säkert komma på flera lustiga saker med detta land!

nice!
Hoppas ni har de gött i Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback