I surrender!

Nu har jag bestämt mig. Tentan på lördag kommer att blankas. Jag har officiellt gett upp. Denna tentaperiod valde jag att prioritera organisationstentan, och tre dagars plugg för det svåraste ämnet hittills är långt från tillräckligt. Det känns väldigt tungt, jag är verkligen inte den som ger upp i första taget. Jag skulle nog testat och skriva den - även om jag hade vetat att jag skulle få U, om de inte vore för att de tvåor som fick väldigt dåligt på redovisningstentan förra året fick ett brev hem på sommaren och var tvungna att göra om Alban, redovisningsuppgiften från helvetet! Och just nu vågar jag inte ta den risken....


Det är rätt så många som gett upp tentan på lördagen, så det känns ju såklart bättre. De som har lyckats plugga ordentligt inför båda ska ha mycket cred för det! Verkligen imponerande.


För att dämpa min ångest idag har jag Emma och Silja varit på Eurostop och handlat lite. Jag gick väl mest lös på H&M hittade lite solglasögon och en ascool zebraklänning! Sen blev det lite Willy's och systemet för smålänningarna. Är hemma i min lilla lägenhet och har precis avnjutit en tortillapizza. Fundrerar på att dra till bibblan och plugga lite med Pernilla. Det kan ju inte skada att plugga redovisning, även om man inte ska lämna in något, kommer ju att göra omtentan i maj.


Imorgon åker Rutan till Stockholm för att sedan på söndagen åkte till Thailand med hennes pojkvän Tom! Kommer att bli lite tomt utan henne här på Nyhem. Nästa vecka har vi bara två föreläsningar, båda på torsdagen. Undrar vad man ska hitta på då? Tror de kommer att bli lite mer träning i alla fall. Sista rycket innan Beach Brazil 09. Åtta dagar kvar nu!! Taggad som en gnu! Har även hittat övernattning i Göteborg mellan fredag-lördag eftersom jag måste vara på Landvetter 06.30 på lördagen.

massa krokus i picassoparken

Jag har i alla fall en trevlig tentafest att se framemot på lördag! Även om det nog bara blir förfest för mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback