Det händer i Halmstad

Vaknade imorse och kände mig riktigt krasslig, en igentjocknad hals och huvudvärk/illamående. Jag gissade på att mina symptom delvis var psykiska eftersom jag känt mig rätt så ensam/isolerad/rastlös igår, såsom säkert många andra studenter (och andra) känner ibland. Så först tyckte jag synd om mig själv och tänkte att jag skulle ha ännu en dag i ensamhet och avstyra mina planer med Prillan. Men då mindes jag vad en vän en gång sagt till mig om denna obehagliga känsla, som ibland kan bli en ond cirkel, från att hata att vara ensam kan man tillslut bli något av en eremit och inte "orka" träffa folk. Så jag förträngde mina melankoliska känslor och gav mig ut i ett vackert väder för att träffa Prillan och Rutan.


Väl i stan såg vi att de höll på att bygga upp en scen och mer på stora torg, tydligen var det Postkodmiljonären som var på plats med sin "grannyra". Så en annars död söndag i Halmstad förvandlades till något av en folkfest med Charlotte Perelli och Alcazar (mina favoriter!!). Det fanns gratis korv med bröd, godis, kanelbullar, glass och saft - med andra ord en väldigt studentvänlig tillställning.

alcazar
ah, studentlifestyle

När jag sedan cyklade hem kände jag mig glad och motiverad igen! Så ikväll lagade jag till min senaste obsession sparris, det är så himla gott, med lax och bea (high fat low carb). Sedan ägnade jag mig åt min andra nya passion (läs; tidsfördriv), att baka! Ikväll blev det chokladbollar, men tidigare har jag även bakat äppelpaj och en riktigt god kladdkaka.

Tänk vad lite mingel kan göra!

Imorgon blir det dock plugg hela dagen på bibblan....
GAH



Adios!


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jäkla gött med kooooooooooov haha

2009-05-11 @ 09:43:13
Postat av: Tapio

Kul att se att vi var på samma event :) Jag kom dock rätt sent.



Mvh,



Din bloggkamrat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback