Riskettan

I fredags började jag min dag med att göra "Riskettan", inför mitt körkort. Detta är en ny "kurs" på cirka tre timmar som man ska vara med på om man tar sitt körkort efter april i år. Kursen handlade om alkohol, droger och trötthet i trafiken. Var väl helt okej, rätt mycket som man har hört förut. Däremot var de lite nytt med tröttheten. Vår lärare (min trafiklärare), berättade om när han hade somnat bakom ratten på toppen av Hallandsåsen, och inte vaknat förens han var nere. Allt hade gått bra, men han tyckte det var riktigt läskigt. Med tanke på hur spänd jag är när jag kör bil, kommer de nog ta bra många år innan jag kan vara i riskzonen för att somna bakom ratten.


Efter min utbildning drog jag till bibblan och pluggade mer redovisning. Jag måste säga att min motivation är mycket låg, "ska jag sitta ytterligare en vecka med böckerna hela dagen lång?!" känns inte så kul, och ämnet är både svårt och rätt tråkigt tyvärr. Jag är ingen revisor helt enkelt.


På kvällen var vi några tjejer hemma hos Linda i Rotorp och kollade på film. Kommer inte ihåg vad den hette, men den var riktigt skum. Handlade om obduktionsläkare som tävlade om vem som kunde mörda någon på det mest komplicerade sättet. Dessutom var det rätt mycket sex bredvid lik. Varför det inte klassades som en skräckfilm beats me...

pluggaapluggaplugga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback