V-valborg

Min valborg blev inte speciellt traditionsenlig. Ingen stor middag, och ingen brasa. Det blev istället en grym utekväll i Stockholm.


På förmiddagen hann jag svänga förbi mitt kära Täby centrum och kolla in vad som har hänt där samt botanisera i diverse kedjor. Tillslut blev det två linnen och en tröja. Därefter följde jag med min syrra på hennes körlektion. Mest för att se hur hon ligger till, sanningen är ju den att hon är tre år yngre, men är närmare sitt körkort än jag. Hon ska köra upp den 13 maj, en del av mig vill att hon ska klara de, men syskonrivaliteten finns ju såklart alltid där, och det känns ju sådär att hon fixar körkortet cirka 2 månader efter sin 18-årsdag, och jag efter nästan tre år.....


Tidig eftermiddag åt vi sedan valborgslunch med mamma eftersom vi skulle spendera kvällen på olika ställen. Jag blev grymt mätt!


Kvällen började med förfest på Gärdet hos en av mina bästisar Nathalie (som kommer till Halmstad på onsdag!) och ytterligare ett tiotal vänner. Det var kul att träffa alla igen, känns som jag har varit borta ett bra tag.


Vi fortsatte sedan till Berns där det var jättelång kö, förmodligen för att Erik Prydz spelade där den kvällen. Jag, Nathalie och Erica orkade inte stå i kö, och fortsatte mot Stureplan och försökte hitta de ställe med mest drag. Turen föll på Sturecompagniet där jag inte varit på ett bra tag. Ganska dyrt inträde, lite äldre människor, en hel del turister (som senare skulle göra min kväll) men grym musik. När vi betalat våra 160 kronor i inträde kom jag på tanken att försöka komma in på Sturecompagniets vip-avdelning (övervåningen) som heter V. Där gäller endast lista, men de verkade vara mer drag där så jag tog på mig att vara ansiktet utåt i försöket. Rätt snabbt såg jag en kille som tappade något på marken när han i diskussion med vakten om att komma in, jag uppmärksammade honom på vad som hade hänt, och han svarade med "Excuse me?", ah en turist, men jag såg min chans och började småsnacka, han visade sig heta Thomas och vara från Schweiz. När han sedan skulle in frågade han om jag ville följa med - såklart ville jag de, men bara om jag fick ta med mina två kompisar, saken var biff och vi var inne! Väl inne visade det sig att jag kände bartendern och fick därför ett förmånligt pris på min goda drink. Pricken över i:et var att Alex Schulman var där! Jag har läst hans blogg jättelänge och jag tycker han skriver väldigt bra och intresseväckande. Jag var bara tvungen att säga någonting, så jag frågade om han hade en penna, vilket han inte hade, men istället tog vi en bild tillsammans och min kväll var gjord. Vi dansade tills tio minuter innan stängning och "ägde sönder" hela stället. Grym valborg!

jag och min bloggidol på V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback