Staben ser dig!

Lukas Carlsson, 20 år, är från Kungälvs kommun. Han flyttade till Halmstad i slutet av juni/början av juli för att gå på språkprogrammet. Som huvudämne har han bestämt sig för engelska; sidospråket blir spanska eller svenska. Detta är vad han berättade för sina mednollor. Det han har höll inne med är: att han är fusknolla!!!

Varje år använder sig staber (inom de olika programmen) av fusknollor. Dessa är inte till för att lura och jävlas med nollorna. Deras främsta uppgift är att hålla nollningsbollen i rullning, se till att ingen av nollrona är utanför och rollen innefattar även lite annat spionage. Har någon nolla gjort något som bryter mot nollekodex - t.ex. visat på sexualdrift eller druckit annan stark dryck än bot - meddelas detta uppåt och den allseende staben tar itu med detta. Staben kan då yrka på straffsatser som leder till "bacon-stekning" eller andra nollemoralstärkande saker.

Som fusknolla deltog jag - tills mitt avslöjande - i alla aktiviteter med nollorna . På första bilden nedan har nollorna precis tagit sitt hisskörkort - och njuter av utsikten från Trade Center. Jag gjorde då detta för andra gången men det är bättre med två kort än inget alls... Kraven för språks hisskörkort anno 2007 var strikta (men innehåller tyvärr inga eco-driving-moment till skillnad från B-körkort). Nollorna skulle sitta på huk i hissen, hålla för öronen och blunda medan de rabblade "jag är Pigge Piggsvin" om och om igen. Efter en vänlig klapp, eller ett muntligt stabskommando, efter avslutad hissresa, var man stolt innehavare av ett hisskörkort :)



Nollningsinvigningen hölls i år i Högskolehallen och stämningen trissades upp av rena körslaget (i inte alltid rena stämmor).





NU måste jag springa och duscha. Resten av fusknollandet, i text och bilder, läggs upp på bloggen ikväll :)

20:48
Nu är man tillbaka framför datorn för att slutföra bloggandet :)

Efter efter nollningens invigning i högskolehallen bar det iväg till linehed.; det var dags för Burning balls-turnering. Första matchen förlorade vi på gyckel och den andra på poäng. Jag rycktes sedan med i det frenetiska maskot-/flagg-stjälandet och sprang och tog en maskot i form av andslottsbyggets pris 2007. Vi kastade även lite frisbee och gycklade för Sexmästarna (de högst uppsatta i Halmstad Sexmästeri).



När det var dags för lite kvällsledighet skyndade jag, en nolla och fusknolla nr 2 mot stan - lite väl långsamt. Stressen byggdes på och räddaren i nöden blev ett samtal med vidarebefodrad information från Överstaben; det var dags för min avslöjning!

Min blå peruk åkte på, tillsammans med nitbältet och ett par nya solbrillor (de gamla sprack förra året och lagades då med röd tejp). Skägget ansades smalare och blå färg sprayades på. För att säkerställa  att man inte såg vem som var dold under X-straffmästare Simbaahs förklädnad virade jag en halsduk över ansiktet.

Nollorna och årets språkstab mötte mig på Stora Torg (eller "Tåajet" som det heter här). Jag lät nollorna hälsa på "Högt högt ärade X-straffmästare Simbaah" och fick dem sedan att leka både mikrovågsugn och lite annat. Sedan var det dags för en kort tipspromenad.

Efter att vinnaren hade tillkännagivits var det dags att dra av sig förklädnaden. Nollorna blev ytterst förvånade när peruk, solbrillor och halsduken åkte av. Det besynnerliga var att de forfarande trodde att jag var Lukas Carlsson; de trodde att jag hade fått i uppgift av staben att spela X-straffis. Sedan när jag berättade om min riktiga ålder, och vad jag hette, trillade polletten ner. Under stadsvandringen som följde fick jag frågan om jag var professionell skådis :)

Här står fusknolla nummer 2 och nollorna precis innanför Norreport och sjunger "Nolletåg" för gästerna på uteserveringen.



Dagen efter avslöjades vår sista fusknolla... Hur han valde att göra får förbli språkarna förunnat att veta :)

Jag hade tvätttid 06 idag så nu passar jag på att lägga mig tidigt. Nollorna + staberna, däremot, är just nu i andra nollepubens myller...


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag va också där...för till en stund sen :P

2008-08-27 @ 02:00:28
Postat av: Tapio

Jocke: Gôtt för dig :)

2008-08-27 @ 21:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback