Finlandssemetern nalkas...

Efter 2,5 timmars sömn var det dags att slänga på sig ett par plagg och släpa ner tvättkorgen till byggnaden mitt emot. Jag slängde in det första lasset och begav mig sedan upp för en lur på cirka 50 minuter. Lass nummer ett upp på tork och nummer två in i maskinerna. Det blev även dags att boka en till maskingrupp bara för att ha tillräckligt med torkutrymme...utan att behöva bränna plagg på grund av för höga temperaturer.

Efter alla tvättlass och sovpass tog jag en skön 2-timmarslur innan min kamerajakt skulle avslutas. Jag drog bort till Stenalyckan och köpte min kära kamera. Den var mindre än jag trodde och jag har ägnat x antal timmar åt att läsa om dess (grund-)funktioner och till att testa dem i praktiken. Sedan blev det tv-tittande med trevligt sällskap :)

NU är kvällen sen och jag står i valet och kvalet mellan att träna (och förmodligen behöva äta igen) eller att skippa träningen så att jag inte vaknar upp med håll på grund av tom mage. Om fem minuter vet jag hur det blev.

Imorgon kväll åker jag upp till Götet för en snabbvisit på en glöggkväll - innan jag sover några timmar för att sedan ta mig till flygplatsen i god tid. Finland nalkas och väderrapporterna visar på snöfall!

Sov gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Dagens visdomsord: Strunta i Jante, inse att ni har minst lika många bra kvalitéer som de dåliga ni (utan problem) kan rabbla upp och kom ihåg att det är lika okej/viktigt att tycka om sig själv som det är att komplimera andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback