Vecka 50 i sammandrag

I onsdags var det Lussevaka på Kårpubben. Tidigt datummässigt, men vad göra när pubben är på onsdagar :) Jag visste ingen på programmet som skulle ut och frågade då en annan vän på msn. Hon hade dock slarvat bort sin Kårlegitimation, så hennes utgång var hotad. Efter lite diskuterande och ett samtal senare hade jag dragit i några trådar och fixat så hon kom in :)

Jag tog min BMX till Kåren och sladdade in vid stora entréns cykelställ. Efter att jag innan hade hjälpt min vän med kortproblemet insåg jag själv att mitt ex-barvärdskort var borttappat. Företrädet i kön och den fria entrén ordnade sig dock efter att ha pratat med lite ansvarigt folk.

Väl inne på Spritbarens dansgolv hittar jag programgänget - både vid bar och vid ett bord. En av mina vänner frågade mig varför jag inte var på förfesten. Jag svarade att jag inte visste om den :) Kvällen var dock trevlig och Thorax var där för att sätta ljus på
Hjärtslaget 2009.

I torsdags natt kom terminens sista (hem-)tenta ut för oss i Engelska B. Det blir till att sitta med den tills inlämingen runt middagstid imorgon. Jag har även börjat kika runt på bostad och kurser för nästa hösts studier på annan ort. Här är jag nämligen klar till sommaren.

Både i fredags och lördags var jag ute. Fredagen var väl sådär, men det var så pass fullt på Mårtenssons att de hade fått bygga en provisorisk garderob. Igår (lördag) städade jag till sent, så jag fick skippa att gå på utbytesstudenternas fest på Östra Stranden/Strandparken. Jag klev in på Mårtenssons vid halv tolv och betalade studentpris för min stämpel. Efter ett varv där inne var det dags att gå en sväng till Morfars. Svängen varade en timma och under den tiden hade jag träffat på lite vänner och även sett en fot lindas om (en tjej hade visat sin gymnastiska förmåga på en fest). Mårtenssons hade fyllts på rätt bra och jag var glad över att redan ha stämpel så att jag slapp köa.

Där inne mötte jag lite olika folk. De roligaste var Ica Maxi Högskolan:s personal som hade lite utav personalfest :) Det roligaste var att många av dem kände igen mig och jag var tydligen deras favoritstamkund ^^

Jag la mig 5 imorse och hade tvätt-tid klockan 06. Trots lite problem med att vakna tog jag mig igenom detta och sov i intervaller.

NU blir det till att skriva lite hemtenta och vika undan lite tvätt!

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback