Bake-off + taste off?

För tillfället är jag sjukt uttråkad. I sådana här stunder kan man få snilleblixtar - eller dumma idéer. Ni får avgöra vilket av de två detta är...

Jag skulle vilja har någon slags bakknytkalas. Om detta ska hållas i ett litet sällskap hos någon, eller i ett större i någon bokad lokal, det vet jag inte än. Sedan vet jag inte om det bästa är att man har ett tema/bestämt bakverk som alla ska baka efter (fast i egen tappning) eller om alla ska ta med det de tycker de helst vill bjuda på.

Alla anmälda tar med sig något och alla får smaka. Hur mycket man ska baka/hur många delar man ska skära i avgörs då av antalet anmälda...alternativt at om vi blir jättemånga så blir det kanske så många alternativ att man inte orkar/vill äta av alla sorter. Exakt hur det blir får jag nog tänka ut i ett senare skede av planeringsstadiet.

Här är lite exempel på saker jag själv anser mig kunna baka:



För alla er som tycker det låter lockande kan vi ha detta inlägg som förslagslåda och någon slags informell intresseanmälan!

Ha det bra, gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback