Polarens flyttfest + resebokning

Igår ägde den efterlängtade festen rum! Sällskap hade jag fixat med mig och cirka 30 pers var bjudna. Runt halv fem på eftermiddagen får jag besök och funderar under en nano sekund om jag ska ta på mig finskjortan, och riskera fettstänk från mitt hamburgarkött, eller att öppna dörren halvnaken... I sann studentanda blir det alternativ nummer två.

En snabbburgare senare satte vi igång Bring it on och min Fanta hälldes upp... Städning hade jag inte hunnit med helt och hållet, men för en gång skull hade det ytliga gjorts först. Efter att ha sett filmen, och det alldeles för ofta hade visat sig att jag kunde replikerna, drog vi ner till festlokalen en våning ner.

I dörren mötte vi redan folk. Det hade anlänt ca 10-15 pers och fler var på ingång. Som vanligt slog jag över till partyhumör rätt fort och blev lite mer hödljudd än mitt vardags-jag. Ölspelet började vi med ganska snart och att köra "vattenfallet" med Fanta är inte så jobbigt - om man bortser från fräteffekten på tänderna.

Senare, som en naturlig påföljd av att alla itne fick plats i samma hörn, hade det bildats lite olika grupperingar och ölspelet hade kommit in på en andra och tredje omgång. Studentsångerna kom med jämna mellanrum och då och då hörde man en "Skål!", följd av både "Hörde jag en skål?" och "Att du Gjorde!"...för att sedan svinga på sejdlarna igen.

Utgången i efterhand blev lite spridd. Och även om försken var tappra var det nog bara två av oss som kom ut -  till slut :) Betyget på festen blev en 9:a av tio. Skulle utgången haft mer förankring, och vardagsrumsbordet hållit kvälle ut, skulle tian ha varit nära :)

Inatt köte jag, efter många om och men, mina biljetter till Finland i vinter. Jag har inte varit där hos släkten på två och ett halvt år och sist jag var där i vintertid måste ha varit i lågstadiet.

Ha det så gôtt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Än är det inte för sent att uppge intresse eller förslag till Bake-Off:en... D.s.

Kommentarer
Postat av: Student

Ja är lite sugen på lusse-bak.

2008-11-25 @ 00:23:48
Postat av: Tapio

Student:

ja det är en bra idé. jag kommer hem från skellefteå 9:e. Föreläsning och kåren på onsdag, och HFABs julgrejs 12:e. Lucia är på lördag men går ju lika bra på fredagen eller som en förgrej till kåren :)

bra förslag!

förslagsvis hamnar bakkommentarerna på Bake-off inlägget:)

2008-11-25 @ 00:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback