V 45, sammanfattat...

Efter tisdagens valvaka och onsdagens, lite olyckliga, försovning var det alltså dags för Klubb Koncept.

för 25 kronor mer än ordinarie insläppspris fick man komma, först in på restaurangrejen och sedan upp i VIP-loungen. Vis 19:30 öppnade portarna och hovmästare placerade gästerna, efter storlek på sällskapen, vid de olika borden. Med "restaurangdukning" och menyer kändes det rätt klassigt på "stora dans". Scenen, som även hade en stor catwalk, befolkades av kvällens värdar, en riktigt bra trubadur och två modevisningar från lokala klädbutiker.



Även om det inte var fullsatt var det rätt mycket folk där. Modellerna var elever från Sannarpsgymnasiet som, rätt bra, visade upp butikernas kreationer. Jag passade på att äta en hamburgartallrik, till min Fanta, och jag och min vän förflyttade sedan oss till ett bord med två tjejer. De visade sig vara en smålänning och en skånska; riktigt trevliga sådana!



På det stora hela var kvällen riktigt lyckad, och pizzaslice:arna var att rekommendera! Många jag pratade med, även icke-VIP:are berömde upplägget. Några besvikna, och något "gasquefulla", och utklädda pirater hade dock inte förstått varför de inte kunde komma upp i loungen...

 I torsdags var jag på kampanj på Sturegymnasiet med en "fellow"-ungdomspolitiker. På fredagen var det mitterminsmöte för oss på Språkprogrammet. Tyvärr var vi bara två treor plus programansvarige på vårt. Men det blev fler bullar för mig :)

Igår (lördag) var det fest hos en språkare på Nyhem. Som vanligt blev det ölspelet (med kortlek, drickregler, saga, kategori osv.), "jag har aldrig"-leken och mycket godis/snacks. Jag avslutade dock kvällen med trevligt sällskap och film hos mig. Resten drog till Moon - inklusive två av killpolarna som sminkades på förfesten - och vad som hände där vet jag inte :)

Sov gott, gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Idag har jag tvättat kläder, lakan, kuddar, handdukar, täcke och dessutom färgsorterat allt - som brukligt. D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback