Vinterväder även här :)

Idag har jag inte hunnit med mycket alls. Först fick jag skjuta på förmiddagsgymmandet, sedan när jag gick upp var det dags för frukost. Precis när jag skulle börja äta plingar det på msn; en polare påminde, som vanligt, om buffé med snubbarna.

Efter att ha blivit tipsad om buffén och beslutat mig för att äta liiite frukost innan, så jag skulle klara de 45 minuter det var kvar, gick jag ner till grannen och gjorde sällskap till Fox & Anchor. Det blev tacos, mycket skitsnack och många sidåspår - mycket på grund av/tack vare mig- i samtalet.

Efter att ha glidit in på systemet, med hela gänget, hade jag fått mig två nya alkoholfria vinsorter till mitt lilla skåp. Alla gickv i med klingande påsar till en spelaffär där en av oss hade ett förbokat ex av nya Guitar Hero. Väl på Gamletull gick jag upp till mig och resten av gänget vidare för att testa trumset, mikrofon och gitarr i spelet...

I morgon kommer en kär programvän att ha sin flyttfest här på G-tull. Det kommer att bli skitkul att få ett gladlynt farväl till denna roliga tjej :) Man lär, även på små program, känna otroligt mycket folk när man går här på skolan. När jag gick i ettan träffade vi både tvåor och treor och nu när man själv går i trean har man två nya generationer under sig... Om 1,5 terminer blir det min tur att lämna...

På sommaren gick det väldigt bra att åka rullskridskor, även om jag ibland har haft åsikter asfalten på södra sidan om Nissan. Sedan kom regnet, och löven, men det var ganska ok. Nästa period var rätt härlig. Då det var precis lagom kallt och torrt i luften - marken var fri från väta och det var lätt att åka.

NU har plötsligt vintern slagit till. Det är kallt, det är isigt, det finns snöfläckar och grus och dessutom är lite av hösten löv och grenar kvar på marken... Än är inte inlinesen på hyllan, men det har nästan blivit ett äventyr varje gång jag beger mig ut med dem :)

Ha det gött, tills vidare!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback