Sväng i Götet

I torsdags belv det, ÄNTLIGEN, dags att besöka mor min och Götet. Även om jag visste att min gamla säng var hårdare än de vi hade i lumpen såg jag fram emot det. Mamma-lagad mat och att ha ett fullt kylskåp - att välja dryck och tillbehör från - är något man som student värdesätter högt.

Efter en god natts sömn, om än mer på grund av nostalgi än ren komfort, var det dags att åka in till Göteborg. Min ryske studentvän skulle komma upp för att bli visad staden. Vi gick först och letade sjögräs/tång (vilket tydligen är vanligt i Ryssland, men ack så ovanligt i Sverige) för förtäring, men gav seanre upp till förmån för lite sight-seeing och ett besök på Sjöfartsmu seet.


Hösten har kommit till Skepplanda. (Tagen under brådska till bussen...)

Efter att ha avverkat några timma i staden var det dags att åka till Ale kommun igen. Hemma väntade finsk makaronilåda och vi åt båda extra lass. Dusch, ombyte och lite prat med morsan hanns med innan vi åkte in igen.

Först var vi på försfest hos en gammal gymnasieklasskamrat. Eftersom smaken är som baken hamnade några av oss, det vill säga jag och min ryska vän, på Rockbaren medan de adnra skulle till Ferdinands. Hemma var vi någon gång innan fyra och vi var bra hungriga. Efter lite mat i magen somnade man gott.

Idag var vädre sämre än i fredags så vår planerade koll på militärbåtar i Göteborgs hamn fick vi skjuta på till en annan gång. Det vi istället gjorde var att utnytta en "köp 2 betala för en"-rabatt till att slänga i oss lite MCDonald's-mat. Studentrabatter är alltid välkomnade :)

jag var tillbaka i Halmstad runt 20 i sju ikväll och har diskat, tvättat och packat upp sedan dess. Nu är det därmed dags att sova...

Sov så gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Mattias

Nog för att jag är Före Detta gymnasieklasskompis, men gammal vet jag inte ;) För att använda din ibland något snevridna sätt att tolka folk ;)

Hoppas helgen var till belåtenhet och att ryssen tyckte det med!

Nästa gång får det bli halmstad, ha det gôtt!

//Mattias

2008-10-19 @ 15:05:18
Postat av: xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg.

Prenumerera gärna också, vore snällt :P

Postat av: Tapio

Mattias: Kunde, kort och gott, ha sagt polare men nu blev det så^^

Ja, hoppas det var kul på Valentine :P Kan du inte skänka några kubik takhöjd till mig?

Ni är så välkomna så^^

2008-10-19 @ 15:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback