Fest utan förvarning

Igår var jag helt slapp och slut efter att ha gymmat. Jag i princip och tänkte på bättre tider på sängen och lätt duschfukten sugas upp av överkastet.

Plötsligt hör jag en gammal skejtpunklåt från någon av lägenheterna i huset. Jag trodde först att det kom från äldreboendet på andra sidan gatar men förstod sedan att jag blivit lurad av ekot mellan husen.

När låten spelats, för andra gången, slog jag på samma låt och gankska högt. Efter att låten var klar pausade jag och hörde sedan den igen, men i en trance-remix. "Musikkriget" var igång...

Efter att ha satt igång en anna låt med samma band snegalde jag ut från min balkong. Där tyckte jag att någon speglades i en öppen ruta, precis tre våningar längre upp. Sedan hörde jag en busvissling (tydligen hade det visslat fler gånger innan) och ett huvud stacks ut. Frågan löd "Hur många är ni?" men jag hörde inte riktigt och sa att jag skulle sänka. Partyfolket där uppe hade då fått för sig att jag sa "åtta". Efter att ha sänkt frågade jag vad de sa och svarde då på frågan att jag var en person. Då blev jag genast uppbjuden. Det är inte ofta krig slutar i nya vänskap...

På våning fem mötte jag två studenter som var mitt i en "vinprovning" i expressfart. Vi presenterade oss med namn och program, snackade ljud, bild och lägenhets möblering. När vi skulle bege oss på nästa förfest på Bolmen hälsade vi på en ny granne och hängde med till våning tre där vi träffade hennes vänner. Värdinnan på våning tre, och jag, hade träffats lite kort när jag filmade en lägenhetsbrand häromveckan och hon vaknade upp av allt oväsen. Hon hade balkongen över mig så vi växlade ett par ord under den actionfyllda kvällen.

Efter att ha gjort ett kort besök hos denna person drog vi killar vidare till Bolmen. Jag kände ingen där men folk var sociala och trevliga. Efter ett tag dök en tjej upp som hade internetpratat med en av mina poalre hemifrån. Det upppkom ett "världen är lite"-ögonblick ganska fort.

Efter ett tag på Bolmens insåg jag att sällskapet jag kom dit med hade gått. INgen skada skedd för jag hade redan en plats bland folket -  så vitt jag visste :)

Magen började kurra och jag drog hem runt 24 för att slänga i mig ett par ugnspannkakor. Sedan bar det av till Mårtenssons. Det var mycekt folk där, i alla fall på det dansgolv med bäst musik, och lilla jag blev knuffad lite hit och dit i dansträngseln.

Kvällen avslutades med ett par mackor och fläskfilé framför TV:n där hemma och jag somande som en stock.

Ha det gôtt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Missa inte Traffic Light-temat på Kåren på onsdag! Språkprogrammet (och andra humanister?) står i barerna :) D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback