Efterblick på onsdagen

På förra veckans onsdag kom min lillebror på besök. Han hade bara varit här en gång tidigare (under mina 2,5 år i Halmstad) och den gången fick han åka mitt under HBK-AIK (fotboll); matchen började senare än vi trodde och tåget fick inte missas. Denna gång var det dock inga matcher att se och vi hade gott om tid att umgås.

Vi gled runt på stan på min bmx (cyklande och på fotpinnarna- om vartannat). Thaimat åts (vilket börjar bli en tradition varje gång jag har besök) och jag fick spö i bowling. Senare var det SM-slutspelsfinal i hockey och det fick vara en mjukstart till förfesten; en förfest som, traditionsenligt, var i sockerbiten på Nyhem.

På förfesten gick jag runt och presenterade min bror och det var bra mycket folk på våning 4. När vi skulle bege oss till kåren fick jag för mig att jag skulle lyfta min bror i det så kallade "brandmannagreppet". Jag insåg rätt snart att min lillebror inte var så liten... "Manligt" valde jag att bita ihop innan jag, tungt, satte ner honom - två meter från startpunkten!

Kårvisiten var jättetrevlig och min bror fick en bra bild av stället. När vi hängde tillsammans blev det till att vara i lounge:n - platsen att vara på om man inte är så dansant.

När vi kom hem la de jag mig för att sova medan lillebrorsan satt uppe och kollade på NHL-hockey. På morgonen såg jag att han låg kvar, där i soffan, och både datorn och högtalarna var fortfarande på...

När vi, slutligen, tar oss ut på stan och till tågstationen kommer vi fram till att han har haft en bra visit och han har nu en stående inbjudan tills min flytt.

Mer helginfo kommer senare idag!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback