Många ärenden

Idag vaknade jag och var både trött och hungrig. Till mitt stora förtret insåg jag att jag varken hade bröd eller mjölk. En frukost blev därför väldigt svår att komponera. Jag bestämde mig för att packa väskan för alla ärenden för att kunna dra ut och slänga i mig något på vägen.

Första anhalten var Halmstads närpolis. Jag hade en räkning för en tillståndsansökans handläggning. Efter att detta var avklarat blev det till att cykla till högskolaområdet/Maxi (de separareras ju bara av en parkering). En french hotdog - med tillhörande dricka - och en grillad med bröd senare bar det av till Humanioras expedition i
R-huset. På expeditionen hämtade jag ut en tenta och fick dessutom en påminnelse om vikten av att komma ikapp i studierna.

Nästa anhalt var Högskolebiblioteket. Jag hade råkat skaffa mig förseningsavgifter. Lyckligtvis räknades inte alla fem förseningsdagar (eftersom det hade varit stängt under påsken) och jag kom undan med en skuld på 20 kronor :)

Jag lyckades även leta efter nästa kurs kurslitteratur (en kurs som jag har haft släpande sedan VT 2007) men att hitta den lyckades jag sämre med. Efter ett snabbt samtal med personalen ljusnade dock tillvaron; boken beställdes in och jag placerades som nummer ett i kön. Nu hoppas jag bara att den hinner anlända innan kursstarten nästa torsdag!

Sista anhalten var en intervju för extrajobb. Även om det var 18 grader i skuggan valde jag att ha med mig byxombyte att ersätta mina shorts med. Det må ha varit varmt men att dyka upp i kortbyxor vore inte det smartaste draget :)

Imorgon ska jag på protagning på lasarettet, på C-uppsatsprat med min handledare och sedan må det hända att kåren får ta del av mitt celebra besök..

God natt, gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Jag måste stolt upplysa om att mitt diskberg har minskat! Att en tallrik strök med är inget man bör fastna vid... D.s.

Kommentarer
Postat av: Millan

Å d e sjukt mkt bättre att ha sönder en smutsig tallrik än en ren en! :P

2009-04-15 @ 08:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback