Onsdags- och torsdagsaktiviteter

Onsdagen började med att jag cyklade upp till sjukhuset för att lämna blodprov med mera. Eftersom jag aldrig hade besökt denna institution innan hade jag oturen att behöva cykla, nästan ett helt varv, runt området innan jag fann rätt entré. Efter denna mödosamma cykeltur, upp- och nedför backar, var det bara det lätta kvar. Rätt väntrum fick jag bra vägledning till och de fem provrören fylldes upp snabbt.

Väl nere i centrum igen insåg jag att jag borde skaffa avskeds-/födelsedagspresent till min vän. Vi skulle ses på torsdagen och hennes fyra månader långa resa till Cypern skulle påbörjas på måndag. Efter att ha letat en stund och ha rådfrågat butikspersonal hittade jag en persfekt present. Jag hittade en snygg och praktiskt necessär/handväska - en väska man kunde fälla ut och hänga upp - med massor av praktiska fack. Denna väska kompletterades dessutom med en mindre sminkväska i samma mönster.

När jag precis kommit hem ringer min telefon och min bortresande vän var på väg till mig. I detta ögonblick ångrar jag nästan att jag sa till butikspersonalen att jag ville presentförpacka själv. När det ringde på dörren ropade jag "Vänta lite!" för att hinna få på den sista tejpbiten på omslagspapperet. Presenten blev mycket uppskattad :)

Sedan bar det iväg på C-uppsatshandledning och jag har nu påbörjat min jakt efter australiensiska släktingar som kan bistå mig i min uppsats om tvåspråkighet.

Idag har jag bara varit och kampanjat med på Sannarpsgymnasiet med ett ungdomsförbund. Eftersom jag var på Kåren igår, och lade mig 04, var jag inte så pigg under kampanjandet. jag höll dock ut under hela de planerade fyra timmarna!

Nu blir det text-tv och AIK-MFF :)


Mad vänlig hälsing,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback