Påskhelgen

Det blev till att stanna i Halmstad över påsken. Så värst påskigt blev det inte. Jag åt över två kilogram godis och satte även i mig lite gravad lax, ägg och finsk påskdessert (="memma" på svenska och "mämmi" på finska). Ute var jag också, både på långfredagen och påskafton, och det blev till att besöka Moon, Bull's, Mårtenssons och Morfars.

Förutom utgång och annat kul satte jag igång med storstädning i helgen. På långfredagen bröt jag mot heliga regler; jag storstädade. Fönster tvättades och bokhyllan tömdes samt dammtorkades. Kläder, sängkläder, kuddar, täcke, bäddmadrass-/sängöverdrag, mattor och fiberdukarna tvättades. Det blev så mycket att göra att jag slutade halv ett på natten - utan att golven hade varken dammsugits eller tvättats. I lördags flyttade jag även ut spisen och när det var rent och fint bakom tog jag hand om det som folk brukar prioritera först; golven fick bli rena de också!





Efter en kommentar, från en vän, om att min cykel nog behövde tvättas - och jag hade påstått att den visst var tvättad nyligen - tog jag mig en funderare och bestämde mig för att anstränga mig lite till. Igår satt jag några timar ute och skrubbade, trokade och spolade cykeln. Sedan fick jag lust att ställa in bromsarna och att smörja rörliga delar. Det bästa/dumma är att jag får en gratis service om en månad - eftersom det ingår inom 6 mån från köpdatum. Men det kan ju inte skada att ha bromsar som tar - även innan dess :)

Ha det bäst,


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Linda

Värst vad du ska vara duktig då! Gör lite mer nytta och kom hem till mig och städa mitt rum :D

Postat av: Tapio

Kommer du och sköter min skola då? :)

2009-04-14 @ 23:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback