Tisdag till fredag - vecka 17

Det har hänt rätt mycket nu i veckan. I tisdags cyklade jag till sjukhuset för att prata om mina provsvar med en läkare. Alla prov såg bra ut...vilket vanligtvis skulle vara positivt. Har man, dock, problem och svaren inte visar någonting är det positiva egentligen något negativt.

Jag fick mig i alla fall ett recept som jag skulle testa i väntan på en djupare undersökning. Det positivaste med detta recept var att jag träffade på en gammal skolkamrat, hemifrån, i sjukhusets apotek :)

Att jag hade en liten hoppcykel (även kallad BMX), att sjukhusbacken var brant och att trottoarerna var fulla med grus blev en lite för rolig kombination för att jag skulle kunna motså frestelsen att leka på hemvägen. Jag susade nedåt (bromsade i korsningarna) och småstudsade upp för varje kantsten...vilket ledde till att min bakfälg fick jack på två ställen. Det blev till att lämna in cykeln på lagning.

Senare ivigde jag rullskridskåret, cykellös som jag var, och tog mig bort till högskolan. Efter en visit på Studenthälsan blev hade jag blivit informerad om att jag antingen hade en kompressionsskada eller en spricka/fraktur i min handled. Att jag inte insåg det innan - och att jag både gick på gym och fortsatte att leka med min cykel i två veckor efter skadetillfället - ledde till att jag skulle få gå 6 veckor med stödskenehandske (istället för fyra veckor med gips som ett besök på akuten skulle ha lett till när jag skadade mig).

I onsdags hände inte mycket mer än att jag var på C-uppsatsmöte med min handledare och att jag gjorde årskontroll av synen.

Torsdagens höjdpunkt var ÖIS-AIK i Göteborg - på (nybyggda) Gamla Ullevi. Jag tog massor av foton, fick träffa min lillebror och fick se mitt lag ta sig till tabelltoppen. Torsdagens lågvattenmärke var när jag, innanför kravallstaketen, inser att både matchbiljetten och tåbiljetten hem låg på mitt datorbord i Halmstad. Tur i oturen var att lappen, med alla beställningsnummer, som jag hade brukat när jag hämtade ut biljetterna fortfarande låg kvar i väskan och att båda biljetterna stod på mig personligen. Det blev både match och hemresa :)



Idag (fredag) hämtade jag ut min cykel från verkstaden (med en svidande räkning) och min kemtvättade studentkostym (och betalade ännu en svidande summa) för att sedan bli varse om att ens livs första inköp av slips och kavajnäsduk inte heller bättrade på plånbokens tjocklek.

Imorgon ska jag på vårens mest efterlängtade festtillfälle. Det är Wild West Stakehouse, stor förfest och sedan utgång på en lönelördag - i ett sällskap på 60 personer!

Nu ska det ätas och sovas!

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback