Uppryck efter sysslolöst koma!

Den här kureringen har fått mig att bli så slapp av att inte göra någonting att jag börjat fundera på om jag inte var piggare när jag var som sjukast!

Hela denna vecka har jag skippat gymmande (förutom lite sporadiskt kvällstränande), ätit massa gott (både bakat och köpt) och i princip bara hängt hemma... När jag väl har gått ut för att handla något har jag valt de tillfällen med värst väderförhållanden och jag har känt mig vekare än på länge.

NU (22:11) ska jag faktiskt få städat lite och jag återkommer nog med något mer - senare ikväll/inatt.


02:42.

Här följer mina personliga (natt-)städtips till er studenter:

  1. Det blir oftast roligare att städa med bra musik. Nattstädar man går ju inte detta och jag har precis insett att det inte är särskilt bra att se på någon bra nattfilm heller. Är filmen bra går städningen onödigt långsamt...
  2. Börja uppifrån! Dammtorkar man först med dammvippa och/eller fiberdukar slipper man senare få damm som kommer ner på golvet när man moppar. Fiberdukar är dessutom bra eftersom de tar bort fett!
  3. Flytta upp allt, som du rimligen kan, från golvet så att det inte är i vägen vid dammsugning/moppning!
  4. Se till att moppa och gör det EFTER dammsugning! Dammsugaren får bara upp lös smuts, moppen ingrodd dito, och är golvet blött fastnar damm i det.
  5. Diska upp allt och ställ in i skåpet! Detta har jag svårast med men i en liten lägenhet gör ett försvunnet diskberg väldigt mycket för helhetsbilden!
  6. (Ta en digitalkamerabild före och efter - man glömmer lätt hur det såg ut innan!)


Försvunnet diskberg och rensat skrivbord ser bättre ut och ytorna är lättare att torka av.


Uppflytt av saker för moppning + återställning av ordningen.


Bortflytt för moppning + återställning.

Nu är klockan 03:16 och jag ska ta och äta min andra omgång kvällsmat...

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback