En lördag - fest och utgång!

Igår var det fest på Nyhem hos Jocke (sorry om jag "outade" dig nu men du använder ju det namnet i kommentarerna med och det e bara "gänget" som vet vem du e) och starten var 19. Vissa polare började tidigare i och med att det är rätt många språkare som bor i "sockerbiten". Jag var lite sen men dök upp innan 21. Förutom de vanliga var även en ny tjej (någons vän?), två tjejbekanta till en av språkarna på denna våning och min ryska vän där.

Senare, efter att  de flesta hade druckit "tillräckligt" och värden hade hamnat på annan plats, var det dags att stänga av musiken och stänga igen - inför förflyttning till sta'n. Flera gick, några fick skjuts och jag fick cykla (trots erbjudande om bilplats) för att få hem min BMX. Jag och bilfolket gick till Valentines (eftersom alla i sällskapet inte var 20+) och senare hamnade även en drös av de andra där!

Framåt halv tre gick jag, en språkare, hans två tjejkompisar och deras två kompisar hem till mig för efterfest. Jag hade inget alkoholbaserat att bjuda på men erbjöd alkoholfri skumpa och hamburgerkött mellan lättrostat vitt bröd + ost, ketchup och stark kryddning. Allt var uppskattat av besökarna och musiken hoppas jag att grannarna hade överseende med.

Hemgång för gästena blev runt halv fem och jag lade mig nog inom en timma. När jag vaknade upp en gång (vilket jag gör flera gånger per natt) blev jag fundersam över att det "fortfarande" var mörkt. Jag hade en svag förnimmelse av att det nästan var ljust när jag lade mig så jag kollade klockan; 17:02 visade mobildisplayens högra överhörn. Jag tänkte att det måste ha hänt något med tid- och datuminställningarna så jag bläddrade snabbt in på kalendern; det var söndag.

Efter att ha sovit bort hela dagen och ha ätit köttbullar och ris till "brinner" (breakfast, lunch and dinner) städade jag lite, satt vid datorn och sedan bar det av till Maxi. Jag köpte runt ett halvkilo lösgodis och tre blurayfilmer. Sedan susade jag tillbaka genom stan på min, så kallade, barncykel för vuxna...

NU ska jag ta och sova. Tvätt-tiden börjar 06. Ni får ursäkta att det inte kom upp några bilder men jag har inte orkat att ringa runt och fråga folk om lov att publicera deras nunor...

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback