Farväl å kära Högskoleblogg!

Det går inte att sätta ord på en bra sammanfattning av min studietid i Halmstad. Studieslitet kommer jag nog att glömma först (när jag i framtiden ser tillbaka på Halmstadtiden) så därför ska jag visa er en samling bilder som kan sammanfatta tiden på ett annat sätt. Håll till godo!

Hårväxt - 2006 till 2009


             HT 06            /         VT07               /            VT07

            HT07            /          HT 07            /           HT07

          HT07                /         HT07               /             VT08

            VT08        /          VT09
Overaller, nollning och studentfest 2006-2009


Nollning HT06 / ny overall VT07 / overallsinvigning VT07


Absolut Gotlland VT -07  / Straffmästare HT -07   /   Bad Taste HT -07

Tomtegasque HT -07 / Fusknolla HT -08   /    Bad Taste HT -08

X-straffis HT08    /   Traversen (Skellefteå) HT08  /  Toasittning  HT08
Bakning 2007-2009



Avslutningsvis vill jag tacka alla er läsare som har kikat in här på bloggen! Vissa av er känner mig personligen medan ni andra kanske kikade in innan ni ens var studenter - och fick därmed sin första, sanna, inblick i studentlivet. Tack, än en gång, för att ni har tagit del av min blogg!

Ta er gärna en titt på sista bilden (nedanför) om ni än inte vet, eller redan har glömt, hur Tylösand ter sig på sommaren!

Med vänlig hälsning,

Tapio


Kommentarer
Postat av: Jesper

Kul att du trivts, funderar själv på att börja plugga i Halmstad nästa år men insåg att programmet inte start först i höst.



Om man frågar dig, är det värt att vänta ett helt år till innan man börjar plugga för att komma dit man vill? =)



/Jesper

2009-06-07 @ 18:13:09
Postat av: Maria

Har du någon annan blogg man kan följa ditt liv i nu när du slutar skriva här?

2009-06-09 @ 09:27:17
Postat av: Tapio

Jesper:

Jag tycker absolut att studier kan vara värda att vänta på eller att flytta för. Bor du dock nära en högskola (och kanske inte har flyttat hemifrån än) eller eventuellt bor i Halmstad men själva programmet inte börjar förrän nästa höst kan det vara värt att kolla upp om någon kurs/delkurs inom programmet kan läsas innan. Ponera t.ex. att du läsa pedagogik inom ditt program och den kursen finns tillgänglig på våren. Då kan du ju läsa den innan du skriver in dig på programmet (nästa höst) och sedan slutar du en termin tidigare än programkamraterna :)

2009-06-12 @ 11:32:01
Postat av: Tapio

Maria:

Jag har faktiskt funderat på att blogga vidare nu när jag ändå hållit på med det i 1,5 år :) Dock har jag inte bestämt mig än och i så fall om vad och med vilket verktyg :)



Det är dock kul att höra att det inte bara är min högskoleblogg som intresserar. Fortsatta studier kommer ju att ske i Stockholm i 2,5 år framöver, så - vem vet - jag kanske startar en inofficiell Stockholms Universitet-blogg :)

2009-06-12 @ 11:35:44
Postat av: Jimmy

Ja, kurslitteratur kan vara en väldigt dyr affär. Jag hittade en sida som heter bokbank.se. dom har väldigt billig kurslitteratur och det är dessutom miljövänligt!

www.bokbank.se

2009-07-17 @ 15:09:30
Postat av: Monica

Hej så du hade kommenterar en bild på min bdb, kom och tänka på dig häromdagen ( vilket ja inte gjort pålänge... hm de där lät lite dumt men du fatta nog ;) ) och vart som småpaff när ja såg du hade lämnat ett spår efter dig, hur är allt med dig? kram!

2009-10-27 @ 19:11:23
URL: http://monkisen.appearit.se
Postat av: Erik

Tjena Tapio

Har sett att bloggar och är student i Halmstad Det är så att vi på studeravidare.se söker bloggare som dig. Just nu håller vi på med att bygga om sajten och vill ha med bloggar från olika skolor. Skulle detta vara intressant för dig? Hör gärna av dig så berättar jag mer!



MVH Erik

2010-09-27 @ 08:38:56
URL: http://www.studeravidare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback