TV-fredag

Fram tills igår hade jag varit sju dagar utan min ordinarie TV. Jag fick komma på alternativa lösningar till mitt TV-tittande och det blev mycket kabelkoppling innan jag kände mig nöjd med kopplingschemat mellan min platt-TV-datorskärm, dator, blurayspelare, digitalbox och mina högtalare. Efter ett par dagar (av koppling lite då och då) hade jag ÄNTLIGEN en gångbar lösning!

Igår fick jag skjuts till elektronikkedjan som jag hade lämnat in min TV hos. Efter att ha fått hem min skönhet (ja, jag syftar på TVn) var det ett idoga kopplande som gällde - igen! Skulle jag inte ha gymmat och sagt hej då till min ryska vän (som åkte till Tyskland igår) skulle jag nog ha varit klar tidigare. Nu blev jag istället klar runt midnatt.

Stax efter det fick jag lite efterfestbesök (utan att själv ha varit ute eller på fest) och det blev till att lyssna på musik och kolla min bras-/akvarie-bluray.

Idag (lördag) har jag i princip bara hunnit med att göra frukost; det blevköttfärspannkakor. Nu blir det till att ta sig en dusch och sedan läsa antingen Lolita eller The Picture of Dorian Grey.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback