Kåren, Valborg och Götet

I onsdags var det dags för första Kåren efter löning. Att det var så nära CSN-stödet var ett positivt tecken medan Valborg, följt av fredag och lördag kunde vara ett skäl till att folk inte gick ut på onsdagen också. Det stod alltså ungefär 50/50 mellan att det var mycket folk eller öde.

Olyckligtvis var det snarare mot det senare hållet. Dock var folket som var där på glatt humör och att DJ:n var uppe i klubben var ett trevligt inslag! Även om det inte var fullsmockat hade jag riktigt trevligt med alla bekanta jag mötte. Att jag dök upp i bara T-shirt var dock något jag fick ångra under cykelturen hem - trots 25 grader om dagarna är det ändå rätt svalt om nätterna.

På Valborgsmässoafton satt jag först ute och läste i solen. Sedan tog jag mig bort till gymmet och försökte gymma så gott det gick (nu när högern inte får brukas). Efter gymmet blev det till att gå hem och marinera kyckling inför kvällens grillsammankomst.

Runt sju drog jag till Nyhem för att möta upp gänget. På gräsplätten bakom "Sockerbiten" mötte jag flera grillglada grupperingar och mitt gäng hade gjort sig bekväma både i brassestolar och utflyttade soffor. Eftersom jag var, så gott som, sist med att grilla fick vi försöka få liv i grillarna igen. Tyvärr ledde detta till lite mer spänning än vi hade väntat oss. Resultatet blev en vält grill och ett par "flamberade" kycklingklubbor. Hade man väl tagit sig igenom den sotknapriga ytan var resultatet ändå rätt smakligt :)

Grillsällskapet flyttade sig sedan inåt och runt 23-23:30 förflyttade jag mig till stan för vidare utgång. Väl i stan träffade jag en småländsk bekant (från
Hjärtslaget 2009) som jag sällskapade med resten av kvällen.

Idag förflyttade jag mig till Göteborg och åkte sedan vidare till mitt kära Skepplanda. Hemma möttes jag av mammas hemlagade makaronilåda och efter att ha fyllt magen bar det av till en barndomsvän där jag spenderade några timmar.

Nu är jag trött och rätt sliten så det blir till att vila upp sig så att jag orkar med en polares inflyttningsfest imorgon. Halmstad kommer jag ner till på söndag igen.

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback