Tentamorgon!

Säga vad man vill om lördagstentor  i allmänhet men dagens gick inte bra. Spansk grammatik är inte vad den var i gymnasiet... Tänk er själv att plugga in massa verbformer som inte har en motsvarighet i svenskan, lägg till personböjning i första till tredje person (singular OCH plural) + artiga tilltal och runda av med att ha massa regler för när dessa former kan, bör och måste användas!

Det kanske framgår att jag inte är så nöjd med dagens prestation på tentan :) Jag gick upp 06 idag, efter att ha vridit och vänt mig i ett bra tag. Eftersom jag lade mig åtta timmar innan uppgång (och dessutom åt några timmar innan läggdags) skrek magen av hunger...vilker förklarar den dåliga sömnen.

Efter att ha varit försenad till tentan, cyklat till fel byggnad och skyndat mig till rätt tog jag mig slutligen in på tentan. Lyckan vände väl lite, när jag insåg att jag fanns på tentamenslistan (trots att jag inte officiellt har skrivit mig på kursen) men den lyckan försvann så fort jag såg tentan. Efter att ha bläddrat några sidor framåt insåg jag att ingen sida såg roligare och väl hemma, när jag hade pratat med pappa om tentan insåg jag att jag helt glömde av en tentasida. Bättre lycka nästa gång.

Om sådana där försäljare av mobiltelefonabonnemang (ja, ni har säkert sett dem i ingångar till butiker; de står vid något bord, ser kaxiga ut och ropar slagkraftiga saker som "Ursäkta damen/tjejen/killen!", "Vad ringer du med?" och/eller "Jag har en present til dig!") vanligtvis brukar avfärdas lika snabbt som det tar för mig att sluka en glass - så måste jag ändå vara tacksam för dagens påhopp! Jag suckade mig först fram till dem och sa att det är mer deras än min tid de kommer att slösa på. Sedan insåg jag rätt snabbt att jag har sagt upp hemtelefon, bredband etc. inför min flytt och det kunde vara bra att se över min nya operatörssituation.

Efter att ha sett över lite krångel som gjorde att jag inte kunde gå med på teckandet av abonnemanget förrän på måndag började jag ringa runt lite i allmänhet för att kolla med min nya och blivande tjänsteleverantör. Jag hörde sedan av mig till den tidigare försäljaren och tackade vänligt men bestämt nej till erbjudandet.

Tro det eller ej; mitt gamla IP-telefoniavtal gick att flytta till Stockholm, trots att jag hade sagt upp mitt gamla bredband. Som grädde på moset fick jag behålla mitt nuvarande 035-nummer(!), trots flytt till andra sidan landet! Detta var ett bra sätt att försäkra denna västkustbo om att han inte skulle gå och blir 08 :) (Inget ont om er därborta men jag är trots allt född i Götet och blir inte huvuvstadsdyrkare SÅ lätt.)


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback