Tvätt och breakdance

Igår kväll när jag gick ner i tvättstugan för att hämta upp min tvätt möttes jag av ett felmeddelande på torktumlardisplayen. Där stod följande: ”Felindikation. Programtid överskriden.” Vadå överskriden?? Torktumlaren ska ju stanna när det valda programmet är färdigt, d.v.s när kläderna är torra. Hade torktumlaren hållit igång längre än vad den var inställd på?? Hur som helst, öppnade jag luckan och kände på kläderna. De var fortfarande fuktiga! Inte lika fuktiga som när jag tog ur dem från tvättmaskinerna. Men tillräckligt fuktiga för att tvinga mig att ”dekorera” halva min lägenhet med strumpor, kalsonger och handdukar! Min tvättid var nästan slut och tiden efter var bokad så ja kunde ogärna köra en omgång till med torktumlaren… Jag var minst sagt irriterad, men intalade mig efter en stunds svordomsfyllda meningar att detta är ett i-landsproblem och att det finns de som har det värre.


Läste på Hallandspostens
websajt att det var SM i breakdance på Diezel nu i lördags. Blev lite smått besviken över att jag inte visste om det, men, men… det verkade vara en succé så jag får hoppas på fler tillfällen!


Bring It!

/Micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback