I fought the law... and the law lost

Onsdag var... är ju faktiskt min bloggdag den här veckan. Det hade jag glömt lite. Men min onsdag är inte slut än. De flestas onsdag är kanske slut, men som sagt, inte min. Inte förrän jag har bloggat klart.

Onsdagen ja. Den har innehållit såväl nytta som nöje. För ovanlighetens skull har jag både haft och gått på föreläsning idag. Det var rätt trevligt. Jessica bjöd på en godisbit och vi fick leka med typ stort lego i en slags grupprocessövning.

Kvällen erbjöd lite 25-årskalas för Kristian hemma hos Kristian och hans Malin (min f.d. c-uppsatspartner). Det var en trevlig kväll som innehöll god tårta samt lite sällskapsspelande. "Med andra ord" hette spelet som att går ut på att man ska beskriva en massa ord typ helt enkelt ungefär liksom. Typ att man ska beskriva "spegel".... "Något typ glas som man kan se sig själv i" skulle det kunna låta då.

Några av de bästa beskrivningarna/svaren:

- Något som killar har på sig när de har sex, som de brukar glömma....
- Strumpor!
(Kondom)

- Inte Thailand!
- ???
(Taiwan)

- Stad i England....... Den börjar på V.... och ett v till....
(Wales)

Ja, det var en trevlig kväll helt enkelt. Men sinnestillstånd kan snabbt förbytas i en stad om Halmstad. Vänskapligt gemyt kan snabbt bli till panikslagen spänning. Jag, Kristian, Malin och Hanna bestämde oss nämligen för att ta en tur till Kårpuben för att se vad som försigick där. Eftersom vi var fyra personer på tre cyklar föll det sig så att jag skjutsade Hanna på en cykel.

Vi var på väg från klotet och när vi passerade Netto (vid Nyhem) fick jag så mycket enegi i benen att jag bara var tvungen att köra om den framförvarande bilen som kröp fram längs vägen. Det hela skedde i en högersväng (ut mot Laholmsvägen). Kristian och Malin hakade ivrigt på i den djärva omkörningen.

Vad möter oss då när vi; 1) cyklar på fel sida vägen 2) cyklar utan lyse 3) skjutsar en person.... om inte en polisbil.... Polisbilen tutar frenetiskt, tvärbromsar och gör en U-sväng för att ta upp jakten...

Min spontana reaktion var att stanna och invänta farbror polisen för att be om förlåtelse.
Jag var dock ensam om den tanken. Kristian accellererade nämligen likt en rymdraket i en desperat flykt mot Nyhem. Malin var inte långt efter och min pakethållar-passagerare hade slängt sig av cykeln för att till fots fly mot samma fristad... Jag bestämde mig för att fly jag också. Polisen fann oss aldrig.

Jag vet inte om jag riktigt får fram någon sensmoral i detta... Men ändå... Cykla inte utan lyse när det är mörkt! Skjutsa inte! Det får man nämligen inte!

Mats har dessutom lärt mig att man ska försöka undvika att cykla om man har druckit öl. Det är också klokt. Gör inte det!

Annars... Pepsi med äppelsmak är verkligen odrickbart. Jag kan verkligen inte förstå hur det kan säljas. Jag drömde inatt att jag ledde ett tv-program som utredde om det var någon skillnad mellan påskmust och julmust. En kvinna från Spendrups berättade att de inte hade någon persikojuice i påskmusten, att det var den stora skillnaden. Det hela var en stor nyhet.

Nu är det läggdags. Som en present till mig själv har jag diskat. Tänk vad glad jag ska bli när jag vaknar och ser att all disk är diskad.

Jätteväl mött!

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback