Helgens påhitt

fultdoris
Helgens bravader resulterade i värsta fyndet: EN SOFFA!
Och inte vilken soffa som helst, utan MIN soffa.

Fredagskvällen fylldes med besök i segelbåten som är förtöjd i
Hunnebostrand. Min plan för kvällen var att solen skulle värma våra kinder medan vi i njutfullhet intog en pizza i
sittbrunn. Men icke! Regnet piskadesoffan
mot rutorna och inomhus blev plötsligt så mycket mer lockande.
Lördagen skulle enligt planerna ägnas åt loppisshopping och förhoppningsvis olika fynd i de nedre prisklasserna.

I Hunnebo var det nära att en Cresent cykel för 350 kronor åkte med i bilen, men intresset och nyfikenheten för vad vi skulle finna i Väjern höll oss kvar på marken och cykeln fick lämnas till någon bättre behövande (ja, jag har en cykeln som funkar, men man vet ju aldrig när oturen slår in).
Men barncancerfondens loppis i
Väjern kan man lita på.
Under en presenning stod den gömd. Min lycka, min kärlek, min efterlängatade soffa.
Jag hörde hur den viskade mitt namn och bad om att få bli köpt. Lite fuktig var den allt, men till priset 200 rikstaler ska jag vårda den ömt och föna den torr. Färgen var ju det bästa! Min plan för soffletandet var ju faktiskt en enfärgad och karaktäristisk soffa, och vad stämmer inte bättre än denna mossgröna färg?!killarna

Fyndade även ett orange durkslag till det oslagbara priset 15 kronor -Ikea: släng er i väggen!

På kvällen gjordes ännu ett försök till lyckad utgång i Uddevalla. Jag vill betona försök på grund av att kvällen alltid slutar med ett beklagansvärt sms till någon annan stackare som flytt denna metropol (Du vet vem Du är!)
Ganska trevligt blev det dock framåt småtimmarna (som i denna "stad"  är 02,00) då jag & Doris (bild där uppe) fick sällskap hem av Michael & Patrik. Det var längesedan man stötte på dessa herrar senst!
Varför Patrik har ett plåster på näsan är ännu ovisst, men lite kul såg det allt ut.

Dagens plus & minus:
+ jag är ganska stark trots allt :-)
- hjälp inte att flytta vänners bohag på bakfyllan (se Dagens krämpa).

Dagens krämpa:
Lite stel i kroppens alla muskler efter att ha agerat flytthjälp.


/Elin
Tillägg: översta bilden bjuder jag på enbart för att visa att min frilla ibland, väldigt sällan, blir bra på bild. Den underliga minen kan man för övrigt bortse ifrån...

Kommentarer
Postat av: Therese

jaha ingick inte jag i småtimmarna?

2007-07-02 @ 15:42:09
Postat av: Elin

Klart Du var med! Du var ju mitt sängsällskap och den som näst efter mig finns på flest bilder i kameran :-)

2007-07-02 @ 15:46:17
Postat av: doris

gott att veta!!

2007-07-07 @ 16:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback