Morgonpromenad för morgonpigga

krokus
Yes! jag lyckades ta mig ur sängen direkt efter att radion skrikit ut sitt meddelande om att klockan slagit 06,32. Jag är ju egentligen ingen morgontrött människa, men problemet infinner sig alltid när jag börjar känna efter. Man ska inte känna efter... bara köra på. Upp och hoppa!

Anledningen till denna tidiga start på dagen är att jag fått höra att man ska gå 10 000 steg om dagen och att den bästa tiden för promenerande är just på morgonen innan frukost (you know: beach07).

Med min nya mobil (detta är en helt annan historia, men efter 6 år med samma mobil så lyckades jag köpa mig en ny, och denna har stegräknare! En funktion jag inte alls förstod förrän jag lusläst instruktionsboken. Nu är jag för övrigt fast och har stenkoll på hur många steg jag går per dag, hur många kilometer det är, kalorier som bränts pga promenerandet samt mitt genomsnittliga stegande per dag) har det visat sig att jag går ungefär 5000 steg om dagen, det vill säga hälften av vad man bör göramorgon. Detta måste det blir en ändring på!

Så nästan 2800 steg senare är jag tillbaka hemma. Jag måste verkligen erkänna att det var otroligt skönt, fast sängen såg lockande ut och jag fick snabbt se till att få den bäddad för att inte falla för frestelsen att återgå till snoozandet.
Även om klockan visade 07,11 när jag gick ut så är ju inte detta en jättetidig timma för många människor. Folk är uppe och hoppar, åker till jobbet, går ut med hunden eller promenerar omkring precis som mig.


Fick i alla fall med bildbevis på krokusarna vid viadukten och detta får vara tecknet för att våren äntligen kanske vågar sig fram. Kom igen nu! Jag vill ha picknick!

God morgon, och hoppas ni alla får en underbar vårdag!
/Elin

Kommentarer
Postat av: tobbe

jag tyckte i alla fall att det var skönt att ha sällskap på morgonen innan jag drog till jobbet!

2007-03-13 @ 10:35:12
Postat av: mamma

Jag har gått 10247 steg idag!

2007-03-13 @ 18:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback