Gult gömmer curry

Just nu är det säkert ett himla drag på kåren och jag städar för typ sjunde gången denna vecka, bara för att jag aldrig gör det ordentligt så återkommer alla missplacerade saker o disk till samma ställen.

Jag ströpluggar lite också. Vilket betyder att man bläddrar i kurslitteraturen och läser om alla roliga saker som egentligen berör den sidan som är onödigt vetande - som texten under alla bilder, i stället för den viktiga informationen.


Mitt enda bekymmer idag var att välja färg på den nya disktrasan.

Hm... vilken färg är egentligen mest vårig?

Det blev en citrongul trasa för jag lagar ändå mat med så mycket curry.

Som ni märker var detta ett mycket lite bekymmer.

Annars är jag rätt lycklig för jag fick VG på båda tentorna. Känns nice. Till och med bäst i klassen på ena, kanske lite skrytsamt, men ordet är ju ändå mitt, så jag tillåter mig själv att skryta:)
För jag är ju så blygsam annars.

Ha ha, eller hur...


Funderar på när det där grillvädret kommer som jag har beställt. Värmeböljan som gör att alla fjärilar slår ut, pollentrakasserier, humlesurr och vanvettigt fantastiska fester med glada studenter.
Jag tror jag ska måla blommor på min minibike då, som en döpningsceremoni liksom. Undra vad man kan använda för färg? Lämpligt dopnamn?


I morgon ska vi till Eleiko Sport och utbilda oss. Jag vet inte riktigt vad som väntar oss, men jag känner på mig att det kommer bli roligt och givande. Två heldagar blir det där. Är så van vid 2 timmars lektioner nu att kroppen är i chocktillstånd när det helt plötsligt smackas på med fem dar i veckan och mellan fyra och åtta timmar om dagen. Återigen ligger viss kurslitteratur ouppackad och skriker läs mig! Läs mig!

Ska nog göra upp ett schema i morgon, skadar ju inte.


Minioj: Paprikapulver då? Gult var en dålig idé.

/Lena

  


Kommentarer
Postat av: bloggfreak

besserwisser :P

2008-04-10 @ 19:35:29
Postat av: nina

min lilla minilycka denna vecka: såg en citronfjäril flyga omkring lycklig och fri.

2008-04-10 @ 21:31:21
Postat av: Lena

Såpklart att jag är en besserwisser:) Hur ska man annars kunna veta att allt är rätt om det inte var så att jag visste... och talade om det;)
he he

2008-04-10 @ 23:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback