Jobb!!! :D

Idag har jag gjort sjukt mycket saker som hade packat ihop sig. Men vi börjar med det roliga :)

Veckor av intensivt jobbsökande och uppdaterande av profiler på allehanda bemanningsföretags hemsidor har tagit upp stor tid. ÄNTLIGEN gav det utdelning! Efter att ha väckt min kära tjej, per mobil, vid sju på morgonenm ställde jag om klockan på 9. 24 minuter innan planerat tjuter min mobil, men det är ju ringsignalen! Jag hör en trevlig och glad kvinnoröst som säger att hon har läst min ansökan och säger att ajg är intressant för tjänsten. Trevlig som jag är pratar jag vidare och svarar på frågor och försöker piggna till - det faktum till trots att jag inte vet med säkerhet vilket företag det är som ringer. Det börjar ringa en klocka och jag frågar då "är detta Petra?" (jag mindes att jaghade mailat någon sådan dagen innan) och efter att ha fått det bekräftat är jag på det klara. Frågan var befogad eftersom det inte är 100% säkert vem från ett företag som ringer i sådana frågor, och i och med frågan kunde jag då lista ut vilket jobb det gällde - utan att visa att jag har sökt fler jobb än detta.

Planen var att dra till biblioteket för att läsa referensexet av boken som jag hade i uppgift att läsa tills imorgon. JAg hann dock inte dit förrän jag skulle på Studievägledarmöte. Något jag dock hann med var att boka en skola för kampanj med ungdomsförbundet som jag är aktiv i. På mötet hade jag väldigt många frågor. Detta var för att visste jag ej svaret på dessa skulle jag ej ha vågat välja kurs till hösterminen. Ett felval kunde, under fel omständigheter, ha bränt broar som jag kunde behöva. Det rörde sig om tid för slutarbete, möjlighet till fil. mag.-examen, om man kunde skippa vissa kurser, vad som krävdes för att få examen urfärdat här etc. etc. Nu verkar allt vara uppklarat, och dessutom till min fördel :) Efter mötet var det dags att äta lunchlåda på Kåren. Det blev mikrovågstrålade Mamma Scans köttbullar och ris...

Sedan stack jag in till biblioteket, och hör och häpna: de hade ett utlåningsbart exemplar av boken jag behövde!!! Glad som jag var över detta begav jag mig till bussen; bussen som skulle till Solar Ab. På morgonen hade jag fått boka och omboka tid med anstänningsintervjuaren. Ränna ut och in ur duschen när det ringde. Sedan ringa Hallandstrafiken för att lista ut om det gick kollektivtrafik till min destination. Varken hemsidan eller de i växeln kunde bekräfta att det var möjligt att ta sig ut dit - än mindre hur det skulle gå till. Efter lite klickande på eniro, varvat med otal sök på hållplatser på Hallandstrafikens sida, hittade jag rätt plats! Det kan nämnas att "kanonvägen " existerar på två sidor om staden, på ungefär lika stort avstånd :P För att komma till saken nu. Intevjun gick bra. Mina ledigheter och deras jobbtider var kompatibla. Arbetsplatsen var imponerande och intressant. Nu får man bara hoppas att man håller måttet när det väl gäller!

Efter intervjun, den inkluderade rundvandringen och det avslutande handslaget begav jag mig tillbaka till högskolan. Efter en kort titt in på en föreläsning om USA, och deras behov att styra oljemarknaden, var det dags för möte med Sexmästare, barvärdare och baransvariga. Detta tog dryga två timmar. Sedan när jag hade kommit hem kände jag som så att detta med att göra uppgiftsfrågorna, som hör till romanen jag nämnde förut, inte var något jag skulle orka med idag. Jag hade redan nickat till ett par gånger under dagen.

Det är en ny dag imorgon Nu är det dags att ringa tjejen...och säga godnatt :)

Ha det bäst, blivande och nuvarande, Halmstadbor!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: David

Angående kanonvägen:
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=309917

2008-04-11 @ 09:13:42
Postat av: Tapio

Haha. Ja, då var det inte bara jag :) Hallandstrafiken åker dock nog inte sina bussar med gps. De bör hitta sina rutter ändå;)

2008-04-11 @ 18:07:36
Postat av: David

Det får man väl hoppas..

2008-04-12 @ 14:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback