Kolasås i smeten

Igår var det, egentligen, tenta för mig i Litteraturhistoria. Tentan var oerhört omfattande pch jag hade fått något pluggat. Samtidigt var det föreläsning i en kurs som jag precis börjat ta igen från förra våren. Valet på torsdag natt, var lätt. Föreläsning i Språkhistoria blev det :)

Eftersom många ettor, som annars skulle ha varit där, hade omtenta, var det bara jag och en till på plats. En drygt två timmar lång föreläsning, exklusiva rast, är oerhört givande när man i princip får den i "privatlektionsformat" :)

På kvällen blev jag medfrågat till Kårenpubbens after work. Chips, polare och TP-spel var ett säkert kort. Jag var dock ganske hungrig, så jag KAN ha varit lite seg och hm...retsam? Men men. Jag gick strax innan 22 för att sista-minuten-handla på Maxi. En banan för snabb energi, en flaska allrengöring och en påse formbröd blev inhandlat. Just ja! Jag köpte ju två ölkorvar! Den ena satte jag i mig under hempromenaden - för att lugna magen. Den andra, och mest vitlökspumpade, satte jag i mig framför TV:n :)

Idag gick jag upp vid 10. Det var möte inplanerat klockan 11 för styrelsen av ett lokalt politiskt ungdomsförbund. Som ledamot deltog jag i denna tre timmar långa sammankomst. Sommar-/skolkampanjer, utbildningar, fikakvällar, studiebesök,klasspresentationer och insändare; allt var ämnen som skulle planeras och behandlas. Nu känns det bra inför det kommande året och vi ska kunna kunna riva av nästa möte på 45 minuter. Det hoppas jag i varje fall :)

Jag fick ett olycksbådande samtal från en kursare. Vi ska tydligen, parvis, göra en presentation av några frågor inför nästa Litteraturlektion. Problemet är bara att jag plötsligt insåg att jag inte äger boken i fråga! Jag msn-meddelade några polare att jag skulle behöva boken om de hade kvar den sedan kursen. Självklart var svaret nej. Den finns heller inte på stadsbiblioteket och Högskolebiblioteket, som öppnar först på måndag igen, har bara ett referensexemplar kvar. Gissa vem som får läsa roman på biblioteket på måndag och tisdag?

Mitt huvud, som behövde smälta allt, bestämde sig för att vila på kudden. Resten av kroppen kände att det inte var en så dum idé. Jag sov till ungefär 20 över sex och efter det har jag läst Lenas senaste, tre fyra, inlägg och börjat skriva på detta. Jag kunde tyvärr inte logga in i måndags, på grund av krångel uppdateringar av blogg.se. Detta försköt mitt måndagsinlägg till idag. Onsdagsinlägget hans med, men eftesom jag ej skrev igår hamnar mitt fredagsinlägg på skrivande stund och måndagsinlägget kommer in imorgon. Hur troligt det är att det kommer att handla om måndagen, det vet jag inte.

Jaja. Nu ska jag börja städa. Det har varit under all kritik på sistone med rengöringen och iordninghållandet.

Ha det gôtt, så ses vi imorgon :)


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Dagens höjdpunkter har varit samtalen med tjejen och 6 stycken fattiga riddare plus en kolasåssmakande pannkaka ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jesus Christ . Det är läskigt att du städar så mkt!

2008-04-08 @ 11:32:50
Postat av: Tapio

Herr Jesus Krist:
Ja, det må det vara, men nu var det katastrof...enligt mina mått ;) Det var dags att ta tag i det :P

/ Tappen

2008-04-08 @ 21:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback