Lena kalkylerar

Torsdag redan och veckorna bara rusar fram, snart har jag fullgjort mitt första år. Jag har gått från en liten nolla till en liten etta... resten kommer sen.

Sex av tjugofyra tentor gjorda, inte illa det. Ingen omtenta än så länge.


I morse var det dags för första testet i rörlighet och det gick inte så illa som jag fasade.

Jag var klart godkänd även om jag inte var lika vig som mina gruppkamrater.
Jag var den enda i gruppen som hade jämt utslag mellan höger och vänster ben. Medan de andra hade som oftast ett rörligare höger ben. Så nu är det dags att stretcha en gång om dagen i fyra veckor och upp till bevis.


Jag tänker på diskmedel.
När jag flyttade hit i augusti köpte jag ett billigt diskmedel, för typ 13 kronor.
Tänkte att ja Lena, nu är du student - du kan lika gärna börja leta extrapriser och samla på hela sortimentet av Eldorado.

Det billiga diskmedlet räckte i exakt 1 månad och 2 dagar. Skitdiskmedel tänkte jag och gick tillbaka till Yes.
Det är ungefär fem diskar kvar i flaskan och jag har diskat med det i ca 196 dagar. Slutsats: Billigt diskmedel 39 öre per dag och för att Yes ens ska komma upp i den summan måste en liter kosta exakt 78 kronor (och det gör den ju inte)

Tål att tänkas på i studenttider, får ju bara ett halvt studiemedel i maj.

Så här roligt har jag haft denna torsdagseftermiddag, räknat dagar och letat priser på nätet.


Nu måste jag dock stretcha för att kunna nå golvet i maj:)

Finns det något roligare än mänskliga experiment? I love mina nya kurser.

Dessutom har jag lite bråttom för jag ska ut och svänga. Tydligen händer det något kul på Lilla Helvetet i kväll.

Känner mig sjukt glad för att det vår och min sjukgymnast sa att jag antagligen får börja promenera igen om två-tre veckor.


Minikalkylering: Hitta dryga produkter, inte billiga.

/Lena


Kommentarer
Postat av: Nina

Glad idag för hv kom vidare till final. glad idag för att våren verkligen har kommit och jag till och med hämtade ner balkongmöblerna för att sitta och mysa i eftermiddagssolen och känna fräknarna poppa upp. men nej så fick det inte bli för dumma tjyvar har varit i vårt vindsförråd och tagit saker och rotat runt. dumma dumma den/dom, har skickat farbror blå på dem! tack för sist, var en mycket trevlig middag! kram

2008-04-03 @ 22:11:55
Postat av: Lena

Oj....shhh inte säga HV för högt. Kan uppröra folk på detta forum:)
He he

2008-04-04 @ 17:52:11
Postat av: Tapio

Själv håller man på AIK :) hahah!
Ja, dryghet varar längst, eller vad heter det ;) (syftade på diskmedlet...tror jag.)

2008-04-05 @ 18:49:40
Postat av: Granman

HV ska man inte säga högt, nej :)
AIK sa du. Kanske skulle man gå som AIK-spelare på nästa bad taste-gasque?

2008-04-06 @ 02:14:06
Postat av: Tapio

Jag gick som det, men med syftning på fotbollen, på förra. Eller hm..jag gick som en blandning av turist och fjällvandrare, och hade en AIK-halsduk. Halsduken är FIN tycker jag. Men visste att andra skulle tycka det var dålig smak ;)

2008-04-06 @ 13:20:22
Postat av: Granman

Nu bär det mig iofs emot att bära en AIK-halsduk, men du kan gott och väl låna ut den tycker jag ;)

2008-04-06 @ 18:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback