Pengar är runda för att de ska rulla?

Just nu längtar jag efter den utbetalning som brukar komma månadsvis. Jag saknar pengar och har överskridit min budget så många gånger denna månad. Mitt sparkonto krymper, försvinner, osynliggörs och bantar kan man säga.  

Det gör skillnad när man måste beställa tre kurslitteraturböcker i stället för två.

Det gör skillnad när man handlar mer på den lokala butiken än den som ligger längre bort.

Det gör skillnad när man måste köpa nya spotlights, lysrör och diverse lampor för att det är alldeles för mörkt i lägenheten för att kunna laga mat, studera, och läsa.


Jag ska göra en deal med mig själv, jag ska föra kassabok över mina utgifter kommande månad.
Jag bör jämföra vilket som är billigast mellan keso och yoghurt, bör köpa de orangea tomaterna även om de är äckliga, bör cykla till Lidl för att köpa kvarg istället för kesella.
Jag bör också cykla till Netto för att köpa cashewnötter och kanske till och med ta bort "ingen reklam tack-skylten" för att manisk hitta de billigaste annonsvarorna.

Oj vad kul jag ska ha...

För om en vecka kommer det sista hela studiemedlet (i maj får vi mindre än hälften), så håll i pengarna gott folk!

Tänk på att pengarna ska räcka ända tills du får din första sommarlön i slutet av juli. Wohoo!  


Annars har dagen tuffat på trevligt, kändes som att jag kunde öppna vårjackan på vid gavel utan att frysa ihjäl.

Jag har tänkt på det här med vårjackor. Det är kallt, kallt, kallt, mycket kallt och sen blir det lite halvdant väder för att utvecklas till för varmt. Övergången mellan vinterjacka och vårjacka är en svår balansgång.

Att inte hinna sluta frysa, för att precis missa gränsvärdet då det blir för varmt:)

Kanske ska tänka på det nästa vår, skippa inköp av vårjacka, för det lönar sig inte och mitt bankonto gillar inte att banta.

Maxade i bänkpress idag. Inte för att jag bruka göra detta testosteronstinna moment vanligtvis, utan för att vi gjorde det i studiesyfte. Riktigt kul, tror jag ska börja med det för att känna mig lite stark... he he.

Miniinfo: Sista dagen i morgon att anmäla sig till högskolan på ex.
www.studera.nu
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback