Rostat bröd med köttfärs...

Sedan jag fick lämnat in datorn har jag haft problem med lånedatorn. Min egna hade bara små ljudproblem, på en av 7 ljudportar, men lånedatorn däremot har GRAVA problem. Det är något grundläggande fel i Windows-installationen eller något glapp i strömtillförseln. Vad det än må vara för fel, är symtomet att datorn helt sonika lägger av. Ibland tar det 10 sekunder - ibland 20 minuter!

Inte nog med att denan datorn krånglar, så kom jag idag på att mitt uppsatsmaterial ligger/låg på min egna datorn. Det är även sparat på återställningsskivorna - men det hjälper mig inte att få fram det nu. Uppsatsen ska in imorgon under tentan. Om 20 min ska jag till jobbet och när jag kommer tillbaka är biblioteken stängda. Vad göra? Jag pluggar på tentan när jag kommer hem och hoppas på att kunna lämna in uppsatsen lite senare. Till nästa måndag har jag ju "bara" en hemtenta (varav hälften ska in på fredag) förutom morgondagens tenta och torsdagens föreläsning... Sa jag att jag ska jobba på fredag också? "Så-ånt e livet!!" *melodiöst men krasst sjunget*


Igår fick jag min digitalbox. Jag beställde några kompletterande kanaler som skulle stilla mitt språkliga och politiska sinne. Tydligen hade den kommit redan i fredags, men eftersom den kom på eftermiddagen, och post (och därmed postavier) delas ut på morgnarna, fick jag den först 3 dagar efteråt. Det positiva är att jag verkar ha fler kanaler än jag väntat mig :) Mer är så säger jag inte; man vill ju inte få problem med övermakten ;)

Jaja. NU ska jag dra på mig arbetsbyxorna och dra ut till ett centrallager för el-installationsprodukter. Jobbaär, med andra ord, vad jag ska göra :)

Ha det gôtt, gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Jag visste inte vad jag skulle laga nyss. Köttfärsen kunde inte vara längre i kylen och löken kunde bli gammal. Eftersom jag glömde att koka upp pastan i tid fick jag improvisera. Rostat bröd med stekt köttfärs blev det  :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Rostat bröd med köttfärs?! kan ju inte varit speciellt gott!! usch.
Lycka till på jobbet Tapio.
Puss

2008-04-22 @ 14:01:11
Postat av: Jocke

Inte för att vara nån glädjedödare men de extra kanalerna är bara där i nån månad. Dom kommer som en "förhandstitt". Jag har bla blivit tvungen att specialbeställa både 3:an och 5:an för att dom försvann efter nån månad på min digibox..:P

Postat av: Tapio

Jocke: inte för att vara en glädjedödare men har man inte trean och femman i sitt grundutbud på HFAB? De har jag ju haft sedan jag flyttade från Östra stranden ;)

2008-04-22 @ 20:51:27
Postat av: Tapio

P.s. Alltså de må har försvunnit från boxen, men du har dem analogt...

2008-04-22 @ 20:52:13
Postat av: Jocke

Det va ju de jag menade ditt ägg, att dom inte finns i det digitala grundutbudet. Om jag inte hade specialbeställt dom hade jag får stå å byta kabel från digitalboxen till den vanliga kabeln varje gång jag ville se 3:an eller 5:an..värt det? Nääää :P

2008-04-23 @ 07:19:29
Postat av: Tapio

Men idag listade vi ju ut att du bara saknade antennkabel nummer två ;) Jag har några extra som jag sa. Lånar gärna ut ^^

2008-04-23 @ 20:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback