Smygsommar och soliga tillfällen

Måndag.

Varmaste dagen på evigheter och det växer glada människor överallt.


Natten till denna måndag var för min del, alla krämpor på en gång. Magkatarr, pollenallergi och en konstig blixtrande huvudvärk. Onda ting kommer om tre. Egentligen fyra.

Vaknade sent, men efter den långsammaste frukosten och två uppiggande koppar te kunde jag cykla till skolan och göra det lilla prov i funktionell styrkträning som krävdes av mig. Så klart fick jag övningen som jag inte hade kollat så mycket på, förvirrad och nerknarkad av novalucol, clarityn, panodil och nässpray gick det väl så där.
Det var inte min dag, jag hade kunnat göra bättre ifrån mig.


Det är nästan sommar. Faktiskt.

Solglasögonbränna som en panda. Rosa axlar. Filt i gräset. Sommarklädda studenter.

Sand mellan tårna och sand i öronen.

Årets, eller ja, rent av det första beachvolleygamet ever för mig på Bolmens.

Lycka:)

Även om vi var lite ringrostiga. En serve, en studs i marken, bollen går över, en serve, en studs i marken, bollen går över. Ja ni fattar. Säsongens första match, vi värmde upp liksom. Mycket trevligt tidsfördriv.


Cyklade förbi skylten/lyktstolpen som jag cyklade rakt in i förra lördagen. Där stod en krycka lutad nu. Undrar om den var menat för mig:) En ren tillfällighet? Vem glömmer en krycka? Vem hoppar iväg utan krycka? Mycket underligt.


Helgen spenderades i en gräsbunker på Tylösand, grillning på Gladan, heldagsträning med klassen på Sports club och annat soligt, blommigt, fikigt, matigt, promenadigt, trevligt man kan göra när solen skiner.


Näpp, inga bilder idag heller för mitt usla slöa internet vägrar. Men jag laddar upp några som bonus i skolan i morgon.

Mini"pimpmyride": Ända från Indien åkte ett klistermärke som nu sitter fast på min minibike.

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback