Trevlig, men lång, söndag

Jag väcktes av mobilen klockan 05:50. Tvättid... Gamletulls tvättstugedators klocka går 7 minuter före så man får vara både börja och avsluta tvättandet med det i åtanke om man vill utnyttja tiden till fullo... Det är nämligen så att man inte har tillträde dit längre när tiden är slut. Detta sköts elektroniskt...och sju minuter för tidgt. Efter en halvtimme, det vill säga 23 minuter efter utsatt tid, går det att boka andras tvättpass om de inte har dykt upp. Finns det redan en tid ledig kan den ändå inte bokas förrän man har påbörjat den redan inbokade. Dessutom är det begränsat till max 10 stycken per månad. Första passet på dagen är 3,5 h långt. Det sista är bara 2 h. Kommer alla maskiner i ens maskingrupp att fungera? det vet man aldrig :) Att tvätta på gamletull är, som ni ser, strategimakarnas mecka! Jag brukar oftast ta morgonpasset och intervallsova/-tvätta. Detta var även dagens upplägg.

Efter att ha tvättat var det sova som gällde. Jag gick upp lagom till att stadsbblioteket öppnade. Det är skönt att bo granne med det. Tyvärr, märkte jag efter en sökning på nätet att de inte hade boken jag sökte - varken på svenska eller engelska. Inte heller hade de någon bok om indisk engelska. Något besök på detta bibliotek blev det då inte.

Istället blev det 2,5 h med F1-sändningar från Bahrain tillsammans med en andra frukost (och en GP som jag hittade). Allsvenskan är ju på sin andra omgång så text-tv-tittande på resultat blev ett måste. Sedan sökte jag på bibliotekets data-bank och såg att vi har tillgång till Britannica, gratis genom skolan :D Synd bara att det inte fanns något bra om indisk engelska. Varför måste "indiansk" och "indisk" heta samma sak på engelska? Jaja. Historien går väl inte att ändra på...

Vika tvätt och att dammsuga än en gång (efter mitt misslyckade försök igår natt). Att grus vägrar att dammsugas upp, utan att bara fösas fram och tillbaka, är ett gissel.

Nu sitter jag här, och har inte fått gjort så mycket av (plugg-)värde idag. Men men. Nya tag imorgon? Det hoppas jag :)

Nu ska jag se om jag och tjejen kan få möjlighet att träffas snart. Sedan gäller kvällsträning och horisontell vila.

Ha det bäst gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jocke

För det första är du kass som aldrig har några böcker eller gör något i tid ;) För det andra så funkar det bättre med tvättstugor där man kommer in med nyckel. GT suger helt enkelt! Om du hade spenderat lika mycket tid på att plugga som att vika tvätten, hade du inte legat tre år efter i skolan ;D

PS. Du är ett ägg :D

2008-04-07 @ 00:09:43
Postat av: Tapio

Tack, Jocke för ett konstruktivt inlägg ;)

Syns på föreläsningen...

2008-04-07 @ 07:43:45
Postat av: Jocke

Jao :)

2008-04-07 @ 09:47:54
Postat av: Johanna

Håller med Jocke till fullo!! Du är nog den ända människa jag känner där det tar mer än en timma att diska lite disk.

Älskar dig

2008-04-07 @ 19:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback