Attackhandlare

Nu regnar det.

Faktiskt.

Och hade det inte varit för att hela köpcentret där jag jobbar attackeras av sockerberoende shoppoholics så hade tanken på filt och film hägrat.

Men varje kväll när jag kommer hem så flappar ögonlocken, för jag är så trött.


I dag har jag blivit utskälld för att vi sålde för dyr glass (men gå då och köp en rinnig vattnig sörja från en viss hamburgerkedja, ät den och undra varför den inte smakar glass).

I dag har jag blivit utskälld för att vi inte hade servetter framme som folk kan bara kan trycka ner i fickan (men om inte jag tänker på slösandet och miljön, vem ska då göra det? De får ju servetter bara de frågar...)

Idag har jag blivit utskälld för att en liten prick av päronsmak hamnade på den vita gräddiga mjukglassen (ingen kommentar, eller jo, men herregud!)


Sockerberoende shoppholics attackhandlar.


En arbetsdag kvar, ledig en vecka för att sticka till havet och kajaka, sen fyra arbetsdagar till - sen är det över. Tack och lov.

Jag saknar studierna.

Jag saknar Halmstad, igen, eller fortfarande.


Att jag är ruskigt trött kan också bero på att jag i tolv timmar i går tvättade väggar i ett kök, sandpapprade, maskerade och målade dem. En överraskning, en födelsedagspresent till en vacker människa.

Tack Mia för att du hjälpte mig:)

Det kan bero på det...

Dags att ta igen sig, vilket betyder att jag ignorerar målarfärgen under fötterna och går och lägger mig i stället.

Minifråga: Måste människor bli så arga, det är ju bara glass?

/Lena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, tänkte bara kolla med dig som antagligen vet.. ska börja på högskolan i halmstad nu till hösten och undrar om det är så att man ska svara på sitt andra antagningsbesked? antar att man inte ska det med tanke på att det inte finns något sista svars datum men tänkte kolla för säkerhets skull?

2008-08-06 @ 08:16:22
Postat av: Lena

Hej..

Har du tackat ja till din plats på Halmstad högskola då du fick ditt första antagningsbesked så är det som gäller. Jag tror att det brukar komma två i fall det är så att man har ändrat sitt val av studier. Men jag är dock inte helt säker. Kolla denna sida och sök dig gärna till studentcentrum på Halmstad högskola om du är osäker
http://www.hh.se/utbildning/arstudent/terminsstartnystudent.4418.html

eller kontakta VHS direkt.

http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=455

Glöm inte att ta med ditt antagningsbesked under nollningen och registreringen.

Lycka till.

/Lena

2008-08-06 @ 09:44:18
Postat av: Anonym

Okej, tack för det snabba svaret. Jag får väl ta kontakt med vhs och kolla men tror inte det krävs något svar nu andra gången för det finns inget att svara på, under det första antagningsbeskedet stod det ju "tacka ja" eller vad det nu är och det gör det inte nu. Har inte ändrat någonting utan tackade bara ja så antar att det kommer ett andra besked i alla fall. Ska kolla upp det för säkerhets skull. Tack för påminnelsen :) .

2008-08-06 @ 16:27:31
Postat av: Tapio

Antagningsbesked nummer två kommer 6-8 augusti om jag minns rätt. Fick mitt redan igår, men kan vara för att jag har det på nätet, så behöver ingen posttid. Har du registrerat dig för att få det på nätet får du ingen pappersversion i posten.

2008-08-06 @ 20:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback