Helg + monsunregn

I helgen åkte jag upp till kära, gamla Ale kommun. En barndomsvän firade ettårsdagen av hans och hans fästmös förlovning. Ett trettiotal gäster kom dit, grillade, "tjôtade" och det dracks väl än del också. Själv fuktade jag bara strupen med Coca Cola och vatten :)

Mamma tyckte att jag hade köpt kött för en vecka (i och med att man inte ska äta rött kött så ofta) medan jag tyckte att det räckte precis till ett mål. Jag satte i mig dryga 500 gram egenmarinerade karrékotletter...och de satt bra i kistan :)

Lördagens fest:


Badtunna +tidigaste gästerna och terrassbaren


En av två grillar och baren i nattbelysning.

På söndagen sov jag till runt tolv på dagen. Sedan träffade jag än av mina bästa vänner och vi pratade och spelade kort i ett par timmar. Resten av eftermiddagen/kvällen kollade jag mest på TV. Mamma och jag delade 30 minuter framför finska rallyt Det är så gott som en nationalsport där borta. Sedan var det dags att bege mig till Halmstad, via Göteborg, igen.


Skepplanda "centrum" och tidtabellen.

Idag har jag ränt runt i Halmstad centrum och letat efter något ställe där jag kunde hitta en vanlig CD-R-skiva i singelpack. Detta var inte så lätt som det kan låta. CD-R-skivor är nämnligen ett lite föråldrat skivformat och...DET REGNADE FLODER! Det rann små bäckar runt hela staden och enligt några vänner skulle  10% av året nederbörd komma just idag.

Nu ska jag ta och logga ut. Imorgon ska jag tvätta vid 06:00 och efter jobbet ska jag ha filmkväll hos mig :)

Sov gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej hej!



Jag är ganska säker på att de säljer CD-R skivor i singelpack på Ica Maxi Högskolan. Annars har de billiga tio-pack.

2008-08-05 @ 08:36:48
Postat av: Emanuel

vafan, säljer de CD-skivor i singelpack men ingen sprit? det är ju för jävligt!

2008-08-05 @ 23:59:28
Postat av: Tapio

Jennifer: Det kanske de gör. Tyvärr så var det hällregn så letade bara i sta'n. Hittade dem i större förpackningar men behövde endast en. Använder bara dvd-r+/- annars. CD-RW fanns det dock gott om.

2008-08-06 @ 00:44:15
Postat av: Höstflickan

Själv köper jag alltid en limpa med CD-r-skivor då jag inhandlar ifrågavarande produkt. Varför bara köpa en då du ändå behöver den andra nästa vecka?

2008-08-06 @ 20:03:51
Postat av: Tapio

Jag bränner aldrig cd-skivor. Om jag bränner något hamnar det på DVD-R. Det ironiska är att jag behövde just CD-R för att uppgradera drivrutinerna på min blurayspelare. Lite lustigt att gå tillbaka 2,5 generationer i skivor :)

Men att köpa mycket på en gång, och att bära allt samtidigt, det gillar jag. Här har ni en som köper toapapper balvis och lassar på all mat på tallriken direkt^^

2008-08-06 @ 20:25:52
Postat av: Kjoltyget

Jaså CD-skivor bränner du aldrig, men sprit och pengar bränner du. Skiter du balvis också och lastar allt på tallriken direkt?

2008-08-07 @ 03:49:33
Postat av: Tapio

Sprit och pengar? Bränner hemma gör jag ej, och "bränner pengar" är ju ett relativt koncept. Som student lever man ju, och klassas, som fattig. De pengar man har kanske går åt fort...

Haha. Nej, balvis skiter jag ej. Menade bara att jag är en sådan som inte hämtar något i flera omgångar, om jag kan göra det i få.

2008-08-07 @ 19:33:17
Postat av: Kjoltyget

Men du erkänner alltså att du hämtar skit i få omgångar?

2008-08-08 @ 00:50:13
Postat av: Höstflickan

OT: Fina flickor går inte på toaletten. Det vet alla.

2008-08-08 @ 08:53:20
Postat av: Tapio

Hämtar mat i få omgångar, när tallriken ska fyllas. Handlar mycket på en gång. Betalar räkningarna direkt när lönen kommer. Det närmaste jag har kommit att "hämta skit" var när jag köpte blomjord på MAXI.

2008-08-08 @ 11:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback