Socialt och ekonomiskt underskott

Fredag, och jag har jobbat sent.
Väldigt trött. Ont i fötter och armar av att stå upp hela dagarna och av att skopa glass. Mmm sommarjobb.

Cyklade hem i solnedgången, tog en extra tur runt bara för att det var vindstilla på Vättern och regnlöst.


Fredag och inget att göra.

Har kollat på film.

Undrar var alla människor är som ville att jag skulle vara i Jönköping denna sommar?

Jag har till och med kollat telefonen upprepade gånger så att jag inte råkat ställa in den på ljudlös.

Det hade jag inte.

Tom, svart, död eller ja, inte berörd av social kontakt helt enkelt.


Min studentkassa har nu passerat noll och jag får ta hjälp av privata banker (som familjen)

En månad och sex dagar till julilönen dimper ner.

Den ekvationen ser så där ut.


Jag har surfat runt på högskolans hemsida för att kolla läget för de nya kurserna inför höstterminen och den nya kurslitteraturen. Kan det vara så att jag vill börja plugga snart?

Sanningen är den.

Att jag längtar hem.

Jag längtar till Halmstad.


/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback